ترامپ: چین برای معامله آماده نیست

عصر معدن- اگر چین بر روی تجارت تمرکز کند ، ترامپ تهدید تعرفه‌های بیشتری را تکرار می‌کند.;

ترامپ: چین برای معامله آماده نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در روز سه‌شنبه تهدید خود برای تحمیل تعرفه‌ها به ارزش 267 میلیارد دلار از واردات بیشتر برای چین را تکرار کرد.  این اقدام  ترامپ در صورتی اجرایی خواهد شد که چین برای مالیات تازه و اقدامات دیگری که ایالات‌متحده در جنگ تجاری این کشورها اتخاذ کرده‌، تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

    ترامپ که برای خبرنگاران  سخنرانی می‌کرد ، گفت که چین آماده دستیابی به معامله در زمینه تجارت نیست.

     ترامپ ادامه داد: " چین می‌خواهد معامله‌ای انجام دهد و من فقط می‌گویم که آنها هنوز آماده نیستند.ما چندین جلسه با چینی ها را لغو کردیم، زیرا می گویم آنها آماده نیستند تا معامله را انجام دهند. "

    ترامپ هنگامی که از او سوال شد که آیا آماده است تا در صورت انتقام از چین مالیات‌های جدیدی وضع کند، گفت: " قطعا، قطعا ."
    وی افزود که عدم تعادل تجاری کنونی ایالات‌متحده با چین به این معنا است که " آن‌ها هم اکنون تعرفه های ما را تلافی کرده‌اند ."

    گفتنی است در ماه گذشته ترامپ حدود 200 میلیارد دلار تعرفه برای واردات محصولات چینی به امریکا را اعمال کرد . چین نیز پس از این اقدام دست به تلافی زد و با تعرفه هایی حدود 60 میلیارد دلار از واردات ایالات متحده وارد بازار شد.

    صندوق بین‌المللی پول نیز  با اشاره به جنگ فزاینده تجاری، روز سه‌شنبه پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی جهانی خود را برای سال 2018 و 2019 آغاز کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر