طلای جهانی گران‌تر شد

عصر معدن- قیمت طلا روز سه‌شنبه در پی توافق تجاری آمریکا و چین که به عقب‌نشینی دلار منجر شد، به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته صعود پیدا کرد.;

طلای جهانی گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد افزایش پیدا کرد و به 1235.78 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و در 1240.3 دلار ایستاد.

    بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز" در این باره گفت: ضعف دلار، عامل اصلی بالا رفتن قیمت طلا است. اما بازارها نسبت به موفقیت آتش بس تجاری آمریکا و چین اندکی تردید نشان می‌دهند و به نظر می‌رسند اندکی محتاط باشند.

    دلار روز سه شنبه با بهبود روابط تجاری آمریکا و چین که اعتماد سرمایه گذاران را تقویت کرد و ریسک پذیری آنها را بهبود بخشید، در برابر همتایان خود عقبگرد داشت. ضعیف شدن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

    چین و آمریکا در جریان دیدار سران گروه 20 در آرژانتین توافق کردند به مدت 90 روز روی واردات کالاهای یکدیگر تعرفه بیشتری وضع نکنند و برای حل اختلافات فعلی خود مذاکره کنند.

    تحلیلگران اکنون انتظار دارند بازار به نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا متمرکز شود. بازارها اکنون روی چهارمین دور افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در نشست دسامبر حساب می‌کنند.

    طلا از اوج قیمتش در آوریل، حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده زیرا ارز آمریکا امسال به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، به دارایی مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل شده است. این فلز ارزشمند به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    براساس گزارش رویترز، دلار هفته گذشته پس از این که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: نرخ‌های بهره پایین محدوده خنثی هستند و انتظارات را برای پایان یافتن سیکل افزایش نرخ‌های بهره برانگیخت، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش پیدا کرد و به 1210.50 دلار رسید. این فلز روز جمعه برای نخستین بار از مرز 1200 دلار عبور کرده بود.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 14.43 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش، در 804.10 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر