حرکت طلا در مسیر گرانی قیمت

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایش قیمت طلا در هفته جاری ادامه می‌کند.;

حرکت طلا در مسیر گرانی قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر سقوط سنگین بازارهای سهام جهانی که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد. این فلز ارزشمند پس از این که اواسط اوت به 1159.96 دلار - که پایین‌ترین قیمت خود از ژانویه سال 2017 بود - سقوط کرد، بیش از شش درصد رشد کرده با این حال این فلز از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

    بازارهای سهام جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به درآمدهای آمریکا، مشکلات مالی دولت ایتالیا، تنش‌های تجاری و افزایش فشار بر عربستان سعودی بر سر قتل یک خبرنگار منتقد دولت، افت شدیدی را متحمل شدند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 18 نفر شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر یا 67 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و تنها یک نفر یا معادل شش درصد، انتظار داشت قیمت طلا کاهش پیدا کند؛ پنج نفر یا 28 درصد نیز نظری نداشتند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، 444 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 291 نفر یا 66 درصد افزایش قیمت طلا و 106 نفر یا 24 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه 47 نفر یا 11 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 79 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 60 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 3.40 دلار یا 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و در 1235.80 دلار بسته شد. طلا پس از انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا که رشد بهتر از حد مطلوب اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم امسال را نشان داد، بخشی از رشد خود را از دست داد. با این حال، قیمت طلا برای کل هفته 0.6 درصد افزایش نشان داد که چهارمین افزایش هفتگی متوالی بود.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز با اشاره به این که طلا هفته گذشته میانگین قیمت 100 روزه که در 1231 دلار قرار دارد را شکسته است، نسبت به افزایش قیمت این فلز در هفته جاری ابراز خوش‌بینی کرد.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز نیز انتظار دارد طلا افزایش قیمت بیشتری پیدا کند زیرا از ریسک گریزی سرمایه‌گذاران و تقاضا برای خرید تقویت شده است. با فشار شدیدی که روز بازارهای سهام جهانی وجود دارد، طلا به عنوان پناهگاه دارایی استفاده می‌شود و حتی با وجود رشد ارزش دلار، افزایش قیمت پیدا کرده است.

    شون لاسک، مدیر شرکت والش تردینگ نیز با توجه به تحولات اخیر از جمله مشکلات بازارهای سهام، انتظار دارد طلا تا مرز 1265 دلار صعود کند.

    در این بین، آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی انتظار دارد طلا با توجه به رشد ارزش دلار آمریکا، عقب نشینی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر