افت کم تولید مس تصفیه‌شده در جهان

عصر معدن- داده‌های اولیه حاکی از آن است که تولید مس تصفیه‌شده در جهان در پنج ماهه اول ۲۰۱۹ حدود ۱درصد کاهش یافته است، تولیدات اولیه شامل استخراج الکترولیتی و الکترووینینگ حدود ۱،۵درصد افت پیدا کرد و تولیدات ثانویه ناشی از ضایعات ۱ درصد افزایش یافته است.;

افت کم تولید مس تصفیه‌شده در جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، کاهش تولید مس تصفیه‌شده در جهان عمدتاً به دلیل کاهش تولید این محصول در شیلی، هند، زامبیا، ژاپن و چند کشور دیگر بوده است. بر این اساس،  تولید مس تصفیه‌شده الکترولیتی در شیلی که ناشی از تعطیلی موقت واحد ذوب به‌منظور ارتقا تولید و رعایت مقررات جدید زیست‌محیطی بوده است موجب کاهش 37 درصدی مس تصفیه شده است. کل تولید مس تصفیه‌شده شیلی کاهش 15 درصد را تجربه کرده است.
    همچنین تولید هند که ناشی از تعطیلی واحد ذوب Tuticorin متعلق به کمپانی Vedanta در آوریل سال 2018 بوده منجر به کاهش 36 درصدی شده است.
    کاهش 28 درصدی تولید مس تصفیه‌شده زامبیا به دلیل قطع برق، تعطیلی عملیات ذوب و اعمال 5 درصد تعرفه بر خوراک وارداتی واحدهای ذوب از تاریخ 1 ژانویه 2019 و  کاهش تولید در ژاپن، پرو، ایالات متحده و چند کشور اروپایی به دلیل تعطیلی واحدهای ذوب و انجام عملیات تعمیر و نگهداری از دیگر عوامل مؤثر بر کاهش تولید مس تصفیه شده در پنج‌ماهه نخست سال جاری بوده است.
    گروه مطالعات بین‌المللی مس در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «بااین‌حال، این کاهش تولید با رشد تولید چین و کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، ایران و لهستان که در سال 2018 با محدودیت‌های تولیدی مواجه بودند، تا حد زیادی جبران شد.»
    همچنین بر مبنای شاخص‌های منطقه‌ای، تخمین زده می‌شود که میزان تولید مس تصفیه‌شده در آسیا 2،5درصد و در اقیانوسیه 15 درصد افزایش یافته است، اما در آفریقا 9 درصد، آمریکا 10 درصد و اروپا 0،5درصد کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر