افزایش ۹۷درصدی سهام شرکت ملی مس

عصر معدن- طبق گزارش هیأت مدیره شرکت ملی مس ایران، سرمایه این شرکت با افزایش ۹۷.۲ درصد از حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.;

افزایش ۹۷درصدی سهام شرکت ملی مس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، طبق گزارش توجیهی هیأت مدیره شرکت ملی مس به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام 36.و57 درصد از سهام ملی مس به میزان بیش از 37 میلیارد سهم مربوط به سهامداران عدالت است که به طور میانگین هر سهامدار عدالت با داشتن سهام یک میلیون تومانی اسمی حدود 1081 سهم از ملی مس در اختیار دارد.

    بنابراین دارندگان سهام عدالت، سهام ارزنده‌ای مانند ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پتروشیمی تندگویان، بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه دانا، مخابرات ایران و دیگر شرکت‌های ارزنده بورسی را در اختیار دارند.

    بسیاری از کارشناسان می‌گویند، سهام عدالت ارزنده است و سهامداران آن حتی‌الامکان از فروش سهام عدالت که ترکیبی از سهام بهترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی است، خودداری کنند و به جای آن از منافع آن مانند افزایش قیمت، سود سالانه و نیز وثیقه‌گذاری این سهام برای وام‌های بانکی استفاده کنند.

    در این میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یعنی دولت فقط 12 درصد از سهام شرکت ملی مس را در اختیار دارد.

    سهامدار عمده بعدی شرکت ملی مس، مؤسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس صنایع ایران با داشتن 7.84درصد از سهام، سپس شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با داشتن 5.36 درصد سهام و دیگر سهامداران خرد و شرکت‌های دیگر سهامدار شرکت ملی مس هستند.

    این روزها به خاطر جو روانی ایجاد شده در بازار سرمایه، بسیاری از سهامداران خرد که بدون مطالعه وارد بازار سرمایه شده بودند، اقدام به فروش سهام ارزنده خود مانند ملی مس، فولاد مبارکه، پالایشی‌ها، بانکها ، سهام عدالت و دیگر سهام ارزنده می‌کنند، در حالی که برخی از این شرکت‌ها از جمله صنایع ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت و دیگر شرکت‌های مهم اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند، بنابراین با کمی صبر و حوصله می‌توان سهام ارزنده را نگه داشت و از منافع آن استفاده کرد نه اینکه به صرف جو روانی در صف‌های چند صد میلیونی برای فروش سهام ارزنده معطل بمانیم و سهام ارزنده را به قیمت نازل بفروشیم.

    طبق گزارش رسمی هیأت مدیره شرکت ملی مس گزارش توجیهی افزایش سرمایه موضوع تبصره 2 ماده 161 اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفند 1347 از مبلغ 101 هزار و 400 میلیارد ریال به مبلغ 200 هزار میلیارد ریال یعنی افزایش سرمایه به مبلغ 98 هزار و 600 میلیارد ریال معادل 97.24درصد از محل سود انباشته اعمال می‌شود.

    اعضای هیأت مدیره شرکت ملی مس شامل احمد انارکی محمدی به عنوان نماینده شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی مرتبط با سهام عدالت به عنوان رئیس هیأت مدیره، اردشیر سعد محمدی از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره، احمد افضلی نیری از طرف مؤسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران عضو هیأت مدیره، داود مختارپور از طرف شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی عضو هیأت مدیره و محمدجواد شیخ نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین عضو هیأت مدیره شرکت ملی مس معرفی شده‌اند.

    همچنین در این گزارش، سود هر سهم فملی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 98 هزار 199 ریال و سود نقدی هر سهم 250 ریال در نظر گرفته شده است که طبق گفته اداره ارتباط با سهامداران این شرکت قرار است از سوم شهریورماه سود سهامداران عدالت از طریق سامانه سجام به حساب شبای سهامداران پرداخت شود.

    متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا + گزارش توجیهی فملی  + دریافت کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر