مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

صنعت مس، بی‌نظیر در سودآوری/ رشد دو برابری فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس

عصر معدن- اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر پربازده بودن صنعت مس و سودآوری خوب این صنعت در میان صنایع دیگر گفت: در سال ۲۰۱۷، ۹۸ درصد بنگاه‌های معدنی مس سوده بوده‌اند و در سال ۲۰۱۸، ۹۹ درصد شرکت‌های تولیدکننده مس سودآور بودند.;

صنعت مس، بی‌نظیر در سودآوری/ رشد دو برابری فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب اظهار داشت: کف سود بنگاه‌های تولید مس در دنیا 1150دلار است و برخی بنگاه‌‌های با حجم تولید بالا سودی بیش از 3000 دلار داشته‌اند.

    سعد محمدی با اشاره به عوامل بنیادی و تأثیرگذار بر آینده صنعت مس و افزایش تقاضای جهانی مس به‌دلیل کمرنگ شدن نقش نفت در بخش انرژی تا 2050 گفت: میزان مصرف نفت از 39 درصد کنونی به 13 درصد تا سال 2050 کاهش پیدا خواهد کرد و در مقابل میزان مصرف انرژی الکتریسیته از 19 درصد کنونی به 49 درصد تا 30 آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

    وی افزود: رشد مصرف انرژی ‌الکتریسیته متضمن افزایش مصرف مس است به‌طوری‌که میزان مصرف مس در خودروهای کنونی 8 کیلوگرم است و این در حالی است که در خودروهای الکتریکی بیش از 89 کیلوگرم مس مصرف خواهد شد.
    سعدمحمدی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این عوامل است که اتحادیه اروپا در تدوین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای یک دهه آینده، مس را در ردیف نخستین و برترین عنصر سرمایه‌گذاری قرار داده است.

    رشد دو برابری فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس

    سعدمحمدی در ادامه با اشاره به رشد فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 هزار متر عملیات اکتشافی انجام دادیم که نسبت به 40 هزار متر فعالیت اکتشافی سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

    مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر خوب که ذخایر مس شرکت افزایش چشمگیری داشته است گفت: میزان ذخایر مس شرکت از 22 میلیون تن به 34 میلیون تن افزایش یافته است  و ایران جایگاه هشتم را در بین کشورهای دارنده ذخایر مس دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر