صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی مکانیزه می شود

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران اکنون ۳۶هزارنفر عضو دارد که از این تعداد ۱۰هزارنفر تایید صلایت شده اند.;

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی مکانیزه می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» نادعلی اسماعیلی دهج،در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان نیز گفت: اکنون سامانه کاداستر راه اندازی شده است. در سال 96 تعداد 1214 طرح اکتشافی به تصویب رسیده است. همچنین اکنون 1537مسئول فنی اکتشاف و 5919 مسئول فنی معدن نیز در کشور داریم.
    رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور در پاسخ به عصرمعدن درخصوص انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استانها گفت:  انتخابات نظام مهندسی معدن  30 استان مشخص و به تایید رسیده است.البته انتخابات استان کرج نیز در صورت مناسب بودن شرایط فردا انجام خواهد شد.
    به گفته دهج ، میزان تغییرات در انتخاب افراد هیات مدیره سازمان‌ها در این دوره تقریبا 45درصد بوده است.

    وی درباره این موضوع که بعد از حادثه معدن زمستان یورت میزان رسیدگی و توجه به معادن تا چه اندازه است نیز اینگونه اظهار کرد: بعد از این ماجرا ما در مدت یک ماه 125 معدن را مورد بازرسی قرار دادیم و گزارش های آن نیز آماده و به وزارتخانه تحویل داده شد. بعد از آن طرحی برای 5 استان زغالی کشور مازندران، کرمان، گلستان، سمنان، خراسان جنوبی مشخص شد که در این استانها 5 معدن به شکل رندوم بازدید شده و مشکلات و نیازهای آنها مشخص شود.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن همچنین به فعالیت و عملکرد صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی اشاره کرد و گفت: با مدیریت جدید این صندوق قرار است تا انجام هرگونه فعالیتی در این صندوق مکانیزه شود تا اینگونه روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیز تسریع شده و نظارت بیشتری بر آن اعمال شود.
    وی همچنین درباره تاثیر تحریم ها بر بخش معدن کشور نیز معتقد بود که بخش معدن از جمله بخش های اقتصادی کشور است که کمترین تاثیر را از تحریمها دیده است.

    وی افزود: در این دوران کارخانه تولید شمش سرب در زنجان راه اندازی و تامین بخشی از طلای مورد نیاز کشور با راه اندازی معدن طلای موته انجام شده است. در واقع در این سال های تحریم، بخش معدن وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و توانسته صادرات هم در بخش های مختلف همچون فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک داشته باشد.

    اسماعیلی دهج درباره برنامه های این سازمان در حوزه معدن نیز گفت: طرح زمین گردشگری یکی از برنامه هایی است که در دستور کار سازمان نظام مهندسی معدن قرار گرفته و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موافقت خود را با این طرح اعلام کرده اند.

    وی در ادامه با اشاره به پیگیری مباحث گردشگری معدنی در کشور، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری برای توسعه توریسم معدنی در کشور اعلام آمادگی کرده و وزیر نیز اعلام حمایت کرده است.
    اسماعیلی دهج وظایف این سازمان را تعیین صلاحیت برای متقاضیان صدور پروانه اشتغال، تعیین صلاحیت فنی و مالی، ارزیابی ریسک معادن کشور، ساماندهی محدوده های معدنی و بازرسی معادن، اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر