استفاده از تاکتیک «گربه» برای سرقت مس

عصر معدن- قطارهای مس توسط «Moles » در شب هایی که ماه کامل است مورد غارت قرار می گیرند.;

استفاده از تاکتیک «گربه» برای سرقت مس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، در شب‌هایی که ماه کامل روشن می‌شود ، دزدها از کامیون‌ها به سمت قطارها هجوم می‌برند و قبل از اینکه 180 پونداز مس به زمین ریخته شود در تاریکی ناپدید شوند. آنها در این نوع سرقت از کامیون‌ها به سمت قطارها هجوم می‌برند.
    این تاکتیکی است که به عنوان " گربه " شناخته می‌شود و سارقان moles  از آن استفاده می کنند. جالب است که هیچ‌کس نمی‌داند از کجا آمده‌ یا در کجا غارت خود را پنهان می‌کنند. متاسفانه این روش از سرقت برای معادن موجود در بیابان ها رو به افزایش است.
    براساس اعلام دفتر دادستانی در Antofagasta، حدود 40 حادثه در نیمه نخست سال جاری گزارش شده‌است. نکته مهم آن است که دزدی در اواخر سال 2017 افزایش یافته است. درحالیکه قیمت‌ها در ماه گذشته کاهش پیدا کرده‌اند، به نظر می‌رسد که دزدها از آشفتگی جنگ در در بازارهای فلزی مصون هستند.
    والریا ایبارا، هماهنگ کننده منطقه ای آنتوفاگاستا از امنیت عمومی، گفت: "باند های تخصصی برای حمله به کامیون های متحرک تبدیل شده اند." "این ها حرفه ای هستند. اگر آنها متوجه شوند که یک شرکت اقدامات امنیتی را انجام می دهد، آنها تنها به سمت بعدی حرکت خواهند کرد."
    وی گفت: ورقه‌های مس دزدیده‌شده به محوطه‌های غیر قانونی برده شده‌اند و 30 درصد زیر قیمت بازار به فروش می رسند.
    در ماه ژوئن، دزدان 2.5 تن فلز را دزدیدند، که به ارزش بیش از 15000 دلار در بورس فلزات لندن، از یک قطار متحرک ، می‌ارزید. براساس گزارش روزنامه محلی Mercurio de Calama، تنها زمانی که آن‌ها گرد و غبار خودروهای این باند را دیدند متوجه موضوع شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر