کانادا، مقصد تجاری ریوتینتو می‌شود

عصر معدن- ریوتینتو در نظر دارد از منابع تجاری سنگ‌آهن کانادا استفاده کند.;

کانادا، مقصد تجاری ریوتینتو می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ریو تینتو به عنوان دومین شرکت بزرگ معدنی جهان، در حال بررسی یک فهرست عمومی از شرکت سنگ آهن  تجاری  در کانادا است.

    سنگ آهن که بیشتر سود ریوتینتو را تامین می‌کند و در ساخت فولاد استفاده می‌شود، سال‌ها حاشیه سلامت را تامین کرده‌است ،اما چشم‌انداز این ماده معدنی برای داشتن خریدار عمده مطمئن نیست، زیرا انتظار می‌رود چین به جای وارد کردن موادخام به بازیافت موادبرای تولید فولاد تکیه کند.

    در پی سقوط قیمت کالا در سال 2015، ریوتینتو رشته‌ای از دارایی‌ها را بر روی بلوکهایی که اغلب در زغال‌سنگ بکار می‌رود، قرار داد تا بار بدهی اش را کاهش دهد. در سنگ‌آهن نیز تمرکز بر روی منطقه Pilbara استرالیا است که در آن هزینه‌های کم‌تر و عیار بالاتری دارد.

    در IOC  نیز59 درصد متعلق به معدن انگلیسی – استرالیایی است که 26 درصد آن توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن و 15 درصد به شرکتLabrador Iron Ore، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن کانادا محسوب می‌شود تعلق دارد. این کشور در سال 2017، 1.9 میلیارد دلار درآمد داشته‌است.

    ریو در سال 2012 تلاش کرده بود سهم خود را به فروش برساند چراکه آن را یک دارایی غیر محوری پنداشته بود، اما این فرآیند را پس گرفت و گفت که این فروش ضروری نیست.

    یک منبع بانکی گفت: پیشنهادهای صندوق سرمایه خصوصی و معدنچیان رقیب به هدف ریو 3.5 میلیارد دلار و پس از آن به 4 میلیارد دلار رسیده‌است.

    این منبع بانکی افزود: ریوتینتو اکنون در حال بررسی سهام اولیه سهام خود دربورس سهام تورنتو ( TSX ) به عنوان بخشی از فعالیت‌های جاری خود برای حفظ بهترین دارایی‌های است، اما این روند در مراحل اولیه بود و هنوز یک مشاور مالی را استخدام نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر