سرب و روی در دستان بخش خصوصی

عصر معدن- مدیر صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گفت: دولت قصد ورود به حوزه سرب و روی را ندارد.;

سرب و روی در دستان بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    محمد آقاجانلو در گفت و گو با «عصر معدن» درباره وضعیت بخش سرب و روی کشور، اظهار کرد: یکی از مزایای حوزه سرب و روی آن است که بخش خصوصی به صورت جدی به آن ورود پیدا کرده است. درواقع بیشترین نگاه دولت در این حوزه مربوط به تامین خوراک برای واحدها است.
    وی ادامه داد: در واقع دولت خود قصدی برای ورود به این حوزه را ندارد. درنتیجه برای افق 1404 رقمی پیش بینی نشده است، زیرا بخش خصوصی خود کار را به دست گرفته و جلو رفته است.
    به گفته آقاجانلو، تنها نکته مهم آن است که در بخش خصوصی کمی ظرفیت ها پایین بوده و باید تجمیع صورت گرفته و در زمینه فناوری های تولید و همچنین قیمت تمام شده اقدامات بیشتری صورت گیرد. درنتیجه این کار می توانند با دنیا رقابت پذیر شوند.
    وی افزود: برای این کار باید فضا رقابتی بوده و شرایط تجارت فعالان بخش خصوصی باید با شرکت های خارجی رقیب متناسب باشد.
    مدیر صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: در برخی موارد گفته می شود فعالان بخش باید با شرکت هایی همچون شرکت های ترکیه رقابت کنند در حالی که موانعی بر سر راه آنها وجود دارد، درنتیجه اعلام می شود کمی قیمت خاک را کاهش دهند. موارد یاد شده مجموعه ماتریس شرایط کاری و نتایج آن که بهره وری و قیمت تمام شده را تشکیل می دهد، باید یکجا دیده شود. امیدوار هستیم بخش خصوصی به فکر واحدهای بزرگ تر بوده و واحدهای کوچک را تجمیع کند و در آن سوی ماجرا، دولت نیز شرایط کسب و کار را برای آنها بهبود بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر