معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

توجه به ایمنی معادن در سطح ملی /لزوم مکانیزه کردن روش های بهره برداری و استخراج در معادن

عصر معدن- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه به ایمنی معادن به عنوان یک موضوع ملی تاکید کرد.;

توجه به ایمنی معادن در سطح ملی /لزوم مکانیزه کردن روش های بهره برداری و استخراج در معادن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در همایش بهداشت،‌ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) که امروز با حضور غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، خاطر نشان کرد: به منظور حفاظت از نیروی انسانی شاغل در معادن باید ایمنی معادن را به عنوان یک موضوع ملی مورد توجه قرار داد.

    شاکرمی افزود: بخش معدن یکی از مزیت های اقتصادی کشور به شمار می رود که می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کند. در حال حاضر 120هزار نفر به طور مستقیم و در مجموع 2 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.

    لزوم مکانیزه کردن روش های بهره برداری و استخراج در معادن

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: نحوه بهره برداری و استخراج معادن باید مورد بازنگری قرار گیرد و به سمت مکانیزه کردن روش های بهره برداری و استخراج پیش برویم. از آنجا که روش های سننتی استخراج خطراتی به همراه دارد. وی تاکید کرد: بدون مکانیزه کردن این فرآیندها نمی توان به ایمنی مطلوب در معادن دست یافت در صورتی که اجرایی شدن فرایندها، موجب استفاده از ظرفیت های مطلوب در راستای اقتصاد مقاومتی، صیانت از نیروی انسانی شاغل در معادن و نیز بهبود بهره وری در معادن خواهد شد.

    وی به استاندارد سازی تجهیزات و شرایط کار اشاره کرد و گفت: تجهیزات و شرایط محیطی غیراستاندارد در معادن از جمله مشکلات این بخش است که مستلزم توجه بیشتر است. معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: باید از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در جهت بومی سازی تجهیزات ایمنی استفاده شود. همچنین با استفاده از توانمندی، دانش و منابع دانشگاه های صنعتی کشور می توان به این اهداف دست یافت.

    شاکرمی امضای تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را در جهت هم افزایی ظرفیت های موجود در هر دو سازمان در راستای استانداردسازی تجهیزات و شرایط محیطی کار در معادن موثر دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر