تداوم رشد قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تأثیر نگرانی‌های تجاری و احتمال کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در ۱۵ هفته گذشته ایستاد.;

تداوم رشد قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد رشد کرد و به 1330.69 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تا مرز 1343.86 دلار پیش رفته بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1335.10 دلار رسید.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر گروه فیلیپ فیوچرز، در دو روز گذشته دارایی‌های پرریسک تحت تأثیر سیگنال‌هایی که به ملایم شدن موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا اشاره دارند، بهبود یافته‌اند.

    سرمایه‌گذاران پس از افزایش حدود 70 دلاری قیمت طلا در پنج روز معامله گذشته، به سودگیری اقدام کرده‌اند. طلا در بلندمدت روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. به خصوص اگر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا تغییر کند، قیمت طلا تقویت خواهد شد و در مقابل، ارزش دلار ضعیف می‌شود.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز نیز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده 1315 تا 1321 دلار عقب نشینی کند.

    بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه 0.3 درصد کاهش یافت و به 757.59 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 14.82 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 1336.25 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد رشد کرد و در 807.14 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر