معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد:

۲/۵ میلیارد دلار در حوزه آلومینیوم سرمایه گذارى شده است

عصر معدن- معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در پنجمین کنفرانس بین المللى آلومینیوم گفت: ما در صنعت آلومینیوم حدود۲/۵میلیارد دلار سرمایه گذارى کرده ایم اما امروز ایمیدرو به میزان ٦ میلیارد دلار براى ارتقا این صنعت برنامه ریزی کرده است. برای نمونه سالکو با سرمایه گذاری۱/۲ میلیارد دلار در حال اجرا است و در اوایل سال ٩٨ فاز اول با تولید ٣۰۰ هزار تن به بهره بردارى می رسد.;

۲/۵ میلیارد دلار در حوزه آلومینیوم سرمایه گذارى شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اردشیر سعد محمدى  اظهار کرد: خوشبختانه این عنصر در بخش معدن نیز در کنار صنعت به کار می رود و در صنعت تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.آلومینیوم با جذابیتى که به همراه دارد در بخش معدن نیز داراى کاربرد است. پوکه هاى چاشنى انفجارى در معادن از جنس آلومینیوم است درنیجه معادن ملزم به استفاده از پوکه هاى آلومینیوم است.

    به گفته وی، اتحادیه اروپا ٢۰ عنصر را به عنوان عناصر استراتژى اعلام کرده است که آلومینیوم نیز در میان آنها قرار دارد. در سال ٢۰١٦ میزان تولید جهانی این فلز ٥٨ میلیون تن بود و سال 2018 میلادی برنامه ریزی هایی انجام شده و قرار است که این میزان تا سال ٢۰٢٥ به٨٨ میلیون تن برسد. همچنین میزان تولید ٢۰١٧-٢۰١٨ نیز ٦٨ میلیون تن بوده است.

    به گفته وی، براساس آخرین پیش بینی میزان سرانه مصرف آلومینیوم در ایران به ١۰ کیلوگرم براى هر نفر ارتقا می یابد.
    به گفته معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی  سازمان ایمیدرو، حوزه آلومینیوم باید در همه ابعاد گسترش  پیدا کند که یکی از آنها تربیت نیروى متخصص است.
    سعدمحمدی گفت: در حوزه معدن گفته می شود  بهتر است بیشتر کارخانه هاى فرآورى در کنار معدن احداث شود، اما در ارتباط با آلومینیوم بهتر است کارخانه در منطقه ای باشد که انرژى ارزان تر است زیرا ٤۰ درصد قیمت تمام شده آلومینیوم براى انرژى است.
    به گفته وی، در دهه ١٨۰۰ بیش از ٥۰ درصد مصارف انرژى برق آبى بود اما رفته رفته رو به کاهش رفت و  امروز جهت گیرى به سمت استفاده از گاز است. درنتیجه ایران باید از این ظرفیت بهره ببرد.
    سعدمحمدی ادامه داد: 340 هزار تن در سال گذشته آلومینیوم در کشور تولید شده  و در جاجرم در سال گذشته ٢٤۰ هزار تن پودر آلومینا تولید شده است.
    سعد محمدی افزود: لزوم ایجاد یک کارخانه پودر آلومینا یک ضرورت است و ما نیز به دنبال عملیاتى کردن کارخانه پودر آلومینا با ظرفیت ٨۰۰ هزار تن در کنار آلومینیوم جنوب هستیم. همچنین کارخانه ای با ظرفیت ١٦۰ هزار تن براى تولید آلومینیوم تخت نیز در دستور کار است.
    وی گفت: طرح پترولیوم کک نیز با سرمایه گذارى ٨٥۰ میلیون یورو در دستور کار قرار دارد و امیدواریم سرمایه گذار خوبی جذب شود.
    معاونت طرحهای توسعه معدن و صنایع معدنی. در ادامه سخنانش افزود: 28 میلیارد تن میزان ذخایر قطعى بوکسیت دنیا است اما ذخایر احتمالى به میزان ٦۰ میلیارد تن است.
    وی ادامه داد: تاکنون بیش از ٣۰ شرکت براى مناقصه بوکسیت گینه اعلام آمادگى کردند. اما باید اعلام کنیم که اکنون ذخایر بوکسیت در کشور وجود دارد و باید کار اکتشافى قوى تری برای بوکسیت انجام شود. در این میان سازمان ایمیدرو نیز برنامه هایی برای بدست آوردن ذخایر بوکسیت در سال جدید دارد. 
    وی گفت: برای نمونه روسال که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان است از نفلین سینیت آلومینا استفاده می کند اما باید به این نکته توجه داشت که درصد نفلین سینیت ایران ١٨ درصد است.
    وی با اشار به اینکه آلومینیوم از بازار مصرفی خوبی برخوردار است در ادمه گفت: ما مى توانیم ترکیه را به عنوان یکی از بازارهای هدف برای صادرات آلومینیوم داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر