در کاخ سفید تکلیف تعرفه‌های فولاد و خودرو مشخص شد

توافق ترامپ با اتحادیه اروپا

عصر معدن- کاهش تقاضا برای تعرفه های خودروی اتحادیه اروپا، به عنوان مبارزه U.S.-چین، معاملات Qualcomm را از بین می برد.;

توافق ترامپ با اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در حالی که 2طرف مذاکرات را برای کاهش موانع تجاری  به منظور کاهش خطر تهدید یک جنگ تجاری آتلانتیک بر عهده دارند، در روز چهارشنبه، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، از اعطای تعرفه خودرو خودداری کرد.

    پس از نشستی در کاخ سفید، ترامپ و رئیس کمیسیون اروپا ، ژان کلود Juncker گفت: این گفتگوها به دنبال " حل " تعرفه‌های آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم و وظایف تلافی جویانه اروپا هستند. در واقع این موضوع گامی برای حمایت از واردات برای تولیدکنندگان فلزات آمریکایی محسوب می‌شود.

    این اتفاق به منزله پیشرفت برای رفع نزاع تجاری تلخ بین ایالات‌متحده و چین به وجودآمده و به نظر می‌رسد یک عامل عمده را در بر دارد.

    ترامپ گفت: اروپا با افزایش خرید گاز طبیعی مایع و موانع تجاری کم‌تر برای سویا آمریکا، برای کمک به کشاورزان آمریکایی و بخش انرژی موافقت کرده‌است.
    ترامپ سپس در توییتر نوشت: کار روی اسناد به سرعت در حال انجام است" وی افزود که ملاقات با Juncker گرمی بسیار خوبی داشته‌ است.

    "در واقع این اتفاقات با یک پیشرفت سریع انجام شد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد. زیرا  ترامپ در 15 ژوئیه  28 کشور از اتحادیه اروپا را به عنوان " دشمن " در زمینه تجارت نامیده بود.
      Juncker گفت: دو طرف توافق کردند که تا زمانی که در حال مذاکره بر روی تجارت هستند، تعرفه‌های بیشتری از جمله تعرفه‌های بالقوه آمریکا بر روی خودروها و قطعات خودرو را متوقف خواهند کرد.

    او بعدها به خبرنگاران گفت که این یک "امتیاز بزرگ" در بخش ترامپ بود و او انتظار داشت که رئیس جمهور آمریکا از آن پیروی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر