مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی اعلام کرد:

انجام ۸۰ هزار آنالیز معدنی در سال ۹۷

عصر معدن- مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: طی سال گذشته، ۸۰ هزار آنالیز معدنی در قالب ۳۰ هزار نمونه بدون انحصارگرایی در این مرکز انجام شد.;

انجام ۸۰ هزار آنالیز معدنی در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، مجید وفایی فرد با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه سیاست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، دوری گزینی از بنگاهداری و انحصار گرایی است، گفت: این مرکز از نظر برخی تجهیزات آزمایشگاهی در بخش معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه منحصربه فرد و در جهان جزو 10 تا 20 مرکز شاخص است.
    وی افزود: یکی از اهداف فعالیت این مرکز، خدمت رسانی به کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی «اکو» است و تاکنون دوره های آموزشی مختلف برای کارشناسان معدنی اجرا و از استادان ایرانی و بین المللی در این دوره ها استفاده شد.

    وفایی فرد خاطرنشان ساخت: امروز در آزمایشگاه های کانی شناسی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، مطالعات آزمایشگاهی از صفر تا صد انجام می شود.

    وی ادامه داد: این مرکز، با داشتن کارگاه ساخت در بخش و توسعه فناوری، توانسته دستاوردهای پژوهشی را به تولید فناورانه مبدل سازد و مطالعات در بخش معدن از آزمایشگاهی تا نیمه صنعتی را اجرا کند.

    برون سپاری 4 هزار نمونه

    مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: سال گذشته 4 هزار نمونه هم در قالب سامانه ستاد- که دولتی است- برون سپاری (بخش خصوصی) شده و اکنون حدود 150 پروژه تحقیقاتی انجام رسیده است.

    وی افزود: پارسال با همکاری دانشگاه تهران، پروژه تیکنر خمیری را به مورد اجرا گذاشتیم که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پروژه برتر در حوزه صنعت و دانشگاه معرفی شد.

    وفایی فرد یادآور شد: امروز چنانچه بخش خصوصی از تحقیقات و پژوهش درکارهای بخش معدن وصنایع معدنی که هزینه بالایی داشت، استقبال نکرد، آمادگی داریم با بهره گیری از تجهیزات مرکز، نسبت به انجام و اجرای این گونه تحقیقات اقدام کنیم.

    وفایی فرد گفت: رویکرد ما به توسعه فناوری، ساخت تجهیزاتی که پیامد محصول فناورانه به دنبال داشته باشد و یک نمونه ساخته می شود و سپس به تدریج تولید وارد مدار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر