استخراج ۳۲ نوع ماده معدنی در استان یزد

عصر معدن- استاندار یزد گفت: بالغ بر ۵ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده معدن داریم که از این میزان یک میلیارد تن قطعی و ۳۲ ماده معدنی در حال استخراج است.;

استخراج ۳۲ نوع ماده معدنی در استان یزد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود زمانی قمی بابیان اینکه استان یزد 51 درصد سنگ آهن ،50 درصدکاشی و سرامیک ، 27 درصد نساجی و 15 درصد تولیدات فولاد کشور را از آن خود کرده است گفت: استان یزد جزو شش استان صنعتی بزرگ کشور است که بیش از سه هزار واحد بهره برداری صنعتی کوچک ، متوسط و بزرگ دارد.محمود زمانی قمی افزود: بالغ بر 5 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده معدن داریم که از این میزان یک میلیارد تن قطعی و 32 ماده معدنی در حال استخراج است.

    استاندار یزد ، وجود سرمایه های انسانی و اجتماعی با روحیه کار آفرینی در استان، بخشش خصوصی با اراده و پایبند به انقلاب ، وجود6/7درصد طول خطوط راه آهن ، منابع سرشار انرژی خورشیدی را از دیگر قابلیت های استان عنوان کرد.
    زمانی قمی از صادرات 527 میلیون دلار در سال96 و 466 میلیون دلار در سال 95 خبرداد و گفت: هر چند این ارقام مطلوب نیست اما نقطه هدف ما عدد بسیار بزرگی است.

    وی همچنین از واردات 131 میلیون دلار خبرداد و افزود : 90 درصد از آن قطعات یدکی ، ماشین آلات و مواد اولیه تولید است.
    استاندار یزد از آغاز به کار عملیات اجرایی دومین معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز استان خبرداد.

    زمانی قمی با اشاره به کوتاه نبودن بحران کم آبی گفت : به درستی درک کرده ایم به درستی درک کرده ایم سازگاری با بحران کم آبی رقم زنیم چرا که بحران موقتی نیست،سرمایه اصلی اش قناعت مردم یزد و اولین امیدش کم مصرف و درست مصرف کردن است و طبیعتا برای اعمال برخی سیاست ها به مصوبات در دولت و حمایت از دولت نیازمندیم.

    وی با بیان اینکه در کنار تغییر الگو مصرف در حوزه های کشاورزی، صنعت و شرب به انتقال آب در تمام مسیر های ممکن پرداختیم افزود : هم به خط انتقال دو راه تبیین می کنیم وهم به شیرین سازی و انتقال آب از دریا باهمت نمایندگان مردم، نخبگان و بخش خصوصی این موضوع درحال پیگیری است.
    استاندار یزد با اشاره به نقش برجسته صنعت ریلی در استان که راه آهن استان توانسته 17 میلیون تن از 46 میلیون تن بار ریلی ، پنج میلیون مسافر را جابجا کند گفت : به دوخطه شدن راه آهن بافق به زرین شهر اصفهان که 260 کیلومتر آن در استان یزد است و اتمام این بخش توجه ویژه ای شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر