مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

سهامداران نگران فملی نباشند

صنعت مس همچنان برترین گزینه سرمایه‌گذاری

عصر معدن- دکتر اردشیر سعدمحمدی با اشاره به کاهش قیمت جهانی مس تحت تأثیر تعطیلات سال نو چین و شیوع ویروس کرونا، گفت: کاهش جهانی قیمت مس طی ماه ژانویه و در ایام تعطیلات سال نو چین و بسته بودن بازارها طی سال‌های گذشته نیز رخ می‌داده است.;

سهامداران نگران فملی نباشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی با اشاره به کاهش قیمت جهانی مس تحت تأثیر تعطیلات سال نو چین و شیوع ویروس کرونا، گفت: کاهش جهانی قیمت مس طی ماه ژانویه و در ایام تعطیلات سال نو چین و بسته بودن بازارها طی سال‌های گذشته نیز رخ می‌داده است ولی در این میان شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن بازارها و به‌ویژه حمل‌ونقل دریایی به‌صورت عامل مضاعف عمل کرده است و باعث کاهش قیمت جهانی مس شده است.

    مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر اینکه به لحاظ فاندامنتال صنعت مس از شرایط خوبی برخوردار است و امضای توافق فاز اول تجاری بین چین و آمریکا بسیاری از نگرانی‌ها در خصوص میزان تقاضای مس چین را برطرف کرد گفت: به‌طور قطع تهدیدات موجود از نوع فاندامنتال نبوده و بر پایه پیش‌بینی 10 موسسه مالی بزرگ دنیا همچون سی آر یو، ان بی دی، اینوست و ... کف قیمت مس در سال 2020 ، 6300 دلار بر تن خواهد بود.
    به گفته سعدمحمدی طی 13 سال گذشته سهام شرکت مس در بازار بورس جزو سهام‌های پربازده و سودده بوده است چراکه از یک‌سو میانگین قیمت جهانی مس طی این بازه زمانی بالای 6500 دلار بر تن بوده است و ازسوی دیگر این شرکت در سخت‌ترین شرایط موفق به افزایش سطح تولید و تحقق برنامه‌های فروش خود شده است.

    میانگین سالیانه بازدهی سهام شرکت مس از بدو پذیرش در بورس در سال 1385 حدود 188درصد بوده است که رقم چشمگیری نسبت به بازارهای مشابه محسوب می‌شود

    وی تصریح کرد: همچنین میانگین سالیانه بازدهی سهام شرکت مس از بدو پذیرش در بورس در سال 1385 حدود 188درصد بوده است که رقم چشمگیری نسبت به بازارهای مشابه محسوب می‌شود.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه شرکت مس در آستانه ثبت فروش 20 هزار میلیارد تومانی قرار دارد و طی ده ماه سال جاری بیش از 18 هزار میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده است گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه نگرانی در خصوص آینده صنعت مس وجود ندارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نه‌تنها امسال رکورد تولید زده خواهد شد بلکه برای سال آینده هم در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید هستیم.
    وی با بیان این‌که در چند روز آینده شاهد بهره‌برداری از کارخانه ذوب خاتون‌آباد با ظرفیت 120 هزار تن خواهیم بود و ظرفیت ذوب کشور به 400 هزار تن خواهد رسید بیان کرد: قطعاً این طرح‌ها باعث افزایش تولید و به‌تبع آن افزایش ظرفیت فروش شرکت مس خواهد شد.
    سعد محمدی یادآور شد: صنعت مس ایران همه پتانسیل‌های رشد  ازجمله دارا بودن پتانسیل‌های معدنی و امکان تأمین مالی طرح‌های توسعه را داراست و در سال جاری خبرهای خوبی در حوزه اکتشافات و افزایش ذخایر معدنی مس ایران به گوش رسید که این صنعت را بیش‌ازپیش آینده دار کرد.
    وی افزود: افزون بر این با افزایش 2340 میلیارد تومانی سرمایه شرکت مس این شرکت هم‌اکنون از منظر تأمین مالی طرح‌های توسعه مشکلی نخواهد داشت و در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.
    مدیرعامل شرکت مس گفت: صنعت مس برترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت و بلندمدت محسوب می‌شود و فعالان بازار سرمایه باید با در نظر گرفتن کلیه پارامترهای تأثیرگذار بر بازار مس در خصوص این سهم تصمیم‌گیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر