۳۵درصد سرمایه‌گذاری هدفمند در معادن سلطانیه انجام شده است

عصر معدن- فرماندار سلطانیه گفت: تا کنون بین ۳۰ تا ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری هدفمند در معادن این شهرستان انجام گرفته و ارتقای روز افزون این بخش مستلزم توجه دستگاه‌های متولی امر است.;

۳۵درصد سرمایه‌گذاری هدفمند در معادن سلطانیه انجام شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، حسین رحمانی هزاررود با بیان این مطلب افزود: در زمان حاضر 17 معدن در شهرستان سلطانیه فعال است که اغلب آنها را معادن سنگ آهن، گچ و سیلیس تشکیل می‌دهد.

    وی اظهار داشت: در صورت جذب تسهیلات لازم می‌توان چرخه تولید در معادن شهرستان را بیش از گذشته رونق داد و به عبارتی از خام فروشی در این حوزه جلوگیری کرد.

    این مسئول با بیان اینکه خام فروشی معادن ارزش افزوده‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: در صورت فعالیت کارخانه‌هایی برای کنسانتره سنگ آهن به میزان 65 تا 70 درصدی می‌تواند نتایج بهتری را به دنبال داشته و حتی نیازهای کارخانه‌هایی نظیر ذوب آهن اصفهان را تأمین کند.

    وی اضافه کرد: از طرفی با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان صادرات معادن این شهرستان و برای مبادلات تجاری مشکلات و خللی اساسی را ایجاد کرده و همین مساله انجام اقدامات وسیع‌تر را با دچار چالش کرده است.

    فرماندار سلطانیه ادامه داد: برای غلبه به مشکلات موجود باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی از ظرفیت‌های معادن شهرستان استفاده کرد که تحقق این مهم چشم انداز بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

    وی خاطر نشان کرد: معدن کانی آریان بیستون گوزلدره یکی از مناطق غنی به لحاظ معادن و از نعمات خدادادی شهرستان محسوب می‌شود و برنامه ریزی ها باید به گونه‌ای باشد تا با ورود صنایع دستی تبدیلی به این شهرستان از خام فروشی جلوگیر ی شده و موجبات بستر سازی اشتغال جوانان این منطقه فراهم شود.

    شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر