در همایش تاریخ شفاهی صنعت، مهندسی و پشتیبانی دفاع مقدس:

نقش ذوب آهن اصفهان در دفاع مقدس سرآمد صنایع کشور است

عصر معدن- دوازدهمین همایش سراسری تاریخ شفاهی ایران با موضوع همایش تاریخ شفاهی صنعت،مهندسی و پشتیبانی دفاع مقدس، ۲۷ آذر ماه در محل تالار صائب دانشگاه اصفهان برگزار شد. این همایش که توسط ۴ نهاد بزرگ ذوب آهن اصفهان، دانشگاه اصفهان، انجمن تاریخ شفاهی ایران و اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ضرورت بازشناسی،نقش و بازیابی الویت های تاریخ شفاهی در عرصه های جهاد سازندگی، صنعت، مهندسی و پشتیبانی در دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.;

نقش ذوب آهن اصفهان در دفاع مقدس سرآمد صنایع کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» دوازدهمین همایش  سراسری تاریخ شفاهی  ایران با موضوع  همایش تاریخ شفاهی صنعت،مهندسی و پشتیبانی دفاع مقدس،  27 آذر ماه در محل تالار صائب دانشگاه اصفهان  برگزار شد. این همایش که توسط  4  نهاد  بزرگ ذوب آهن اصفهان، دانشگاه اصفهان، انجمن  تاریخ شفاهی ایران و اداره کل امور ایثارگران وزارت  جهاد کشاورزی برگزار شد، ضرورت بازشناسی،نقش و بازیابی الویت های تاریخ شفاهی در عرصه های جهاد  سازندگی، صنعت، مهندسی و پشتیبانی در دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    در این  همایش، سخنرانان  مختلف  ضمن  بررسی عناوین مختلف مرتبط با  اهداف و محورهای همایش به اهمیت نقش  ذوب آهن اصفهان در  دفاع مقدس  اشاره کردند.

    سردار  سرتیپ  جواد استکی فرمانده قرارگاه سید الشهدای  استان های اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری در این همایش  در سخنرانی خود ضمن بررسی مسایل  مختلف  جنگ و پشتیبانی آن  در منطقه  غرب  و شمال غرب کشور در اوایل جنگ  به نقش ذوب آهن اصفهان در  دفاع مقدس  مقدس پرداخت  و گفت: ذوب آهن اصفهان  در سال های دفاع مقدس  علاوه بر اعزام وسیع نیروی انسانی خود به جبهه ها در زمینه های ساخت  تجهیزات نظامی، تعمیرات، مهندسی  و پشتیبانی مالی نقش به سزا ومنحصر به فردی داشته است.

    مهرداد طالبی، ریاست دانشگاه اصفهان  نیز در این همایش با اشاره به اهمیت نقش صنایع و دانشگاه ها در انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: هر تاریخی  باید مستند سازی شود و چه رویدادی مهم تر از دفاع مقدس که باید مستند سازی شده و به نسل های آینده  منتقل شود.وی افزود: در این زمینه بحث مهندسی و صنعت از  همه مهم تر به شمار می روند.

    طالبی در پایان از  نقش ذوب آهن اصفهان  در حمایت از برگزاری  همایش  تاریخ شفاهی  در دانشگاه اصفهان تشکر کرد. در ادامه این  همایش که علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن نیز حضور داشت، مرتضی  شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان  با تشریح اقدامات  ذوب آهن  در زمینه های دفاع مقدس ، گفت: ذوب آهن اصفهان  در دوران دفاع مقدس همچون  کوهی استوار و آهنین درمقابل دشمن ایستاد و پابه به پای دیگر نهادها با نثار  286 شهید  گرانقدر از اسلام، انقلاب و میهن دفاع کرد.

    این شرکت ضمن  ساخت تجهیزات جنگی و قطعات  مختلف نطامی  بیش از 13 هزار  نفر از نیروهای خود را به جبهه اعزام کرد و هم اکنون نیز حدود 10 هزار  نفر از کارکنان  آن از طریق  حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت  در خدمت آرمان های انقلاب اسلامی  بوده و به منظور  تامین استقلال و خودکفایی  کشور به امر تولید می پردازند.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر