دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

تسویه ارزی کالاهای صادراتی مبهم است

عصر معدن- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار کرد: فروش برخی از واحدها به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان به صورت ریالی است ولی تسویه ارزی کالاهای صادراتی در سیستم بانکی برای صادرکنندگان با ابهاماتی همراه است که بانک مرکزی باید در این رابطه شفافیت لازم را اعمال کند.;

تسویه ارزی کالاهای صادراتی مبهم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم عبدالرضا شیخان با بیان اینکه در مرحله ارزیابی قیمت تمام شده سیمان در کارخانجات و صورت های مالی واحدهای تولیدی هستیم، گفت: در خرداد ماه امسال پیشنهاد خود برای قیمت سیمان را اعلام خواهیم کرد.

    وی، با اشاره به اینکه صنعت سیمان هم این روزها از تأثیرات نوسانات نرخ دلار بی نصیب نمانده است، اظهار داشت: واحدهای تولیدی در خرید قطعات با مشکل روبرو هستند. درکنار این موضوع در بخش پیمانکاری نیز شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم.

    وی با اشاره به بخش صادرات سیمان گفت: افزایش نرخ دلار برای صادرات سیمان مثبت است اما فروش برخی از واحدها به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان به صورت ریالی است ولی تسویه ارزی کالاهای صادراتی در سیستم بانکی برای صادرکنندگان با ابهاماتی همراه است که بانک مرکزی باید در این رابطه شفافیت لازم را اعمال کند.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص قیمت سیمان درسال 97 نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: فعلا در مرحله ارزیابی قیمت تمام شده سیمان در کارخانجات و وصورت های مالی واحدهای تولیدی هستیم اما طبیعتا سیمان نیز متأثر از تغییرات هزینه های تولید در سال جدید خواهد بود.

    شیخان اضافه کرد: در خرداد ماه امسال پیشنهاد خود برای قیمت سیمان را اعلام خواهیم نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر