ادامه دار شدن واکنش ها به اعمال تعرفه های ترامپ

چالش قانونی اتحادیه اروپا در "wto" به راه افتاد

عصر معدن- اتحادیه اروپا اقدامات خود را برای محدود کردن واردات فولاد پس از تعرفه های ایالات متحده اعلام کرد.;

چالش قانونی اتحادیه اروپا در "wto" به راه افتاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه پس از تصمیم ایالات متحده برای لغو تعرفه در فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا به نفع اقدامات موقت پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای محدود کردن واردات فولاد به بلوک، رای دادند.

    از طرفی بعد از اینکه آمریکا مالیات بر فولاد و آلومینیوم وارد کرد، کمیسیون ترکیبی از سهمیه و تعرفه برای جلوگیری از افزایش واردات فولاد را پیشنهاد کرده‌ است.

    اکنون اتحادیه اروپا نگران است به جای آنکه بازارهای اروپایی را به دست آورند، محصولات دیگر وارد ایالات‌متحده نشود . سخنگوی این کمیسیون گفت: "این هدف در جهت جلوگیری از اثرات منفی انحراف تجاری است، اما در عین حال عرضه سنتی و رقابت موثر در بازار اتحادیه اروپا را نیز حفظ می کند."

    این سهمیه در سال‌های اخیر بازتابی از واردات خواهد بود، مطابق با یک منبع آشنا با این پیشنهاد، تعرفه 25 درصد تعرفه برای حجم بیش از این مقدار است.
    گفتنی است که در مجموع 25 کشور عضو اتحادیه اروپا به نفع این اقدامات رای دادند اما سه تن از اعضای این شورا مخالفت کردند.
    این کمیسیون که سیاست تجاری را در اتحادیه اروپا بر عهده دارد، تحقیقی را آغاز کرده‌است که بر اساس آن 28 نوع فولاد و محصولات ساخته‌شده با فولاد را پوشش می‌دهد تا تاثیر بازار تغییر یافته را ارزیابی کند.
    در آغاز این تحقیق، کمیسیون اظهار کرده است که واردات این محصولات از 18.8 میلیون تن در سال 2013 به 30.6 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافته که به مراتب بیش از افزایش تولید داخلی است.

    در حالی که تحقیقات در حال انجام است، قوانین تجارت بین المللی اجازه می دهد تا اتحادیه اروپا تعرفه های "موقت حفاظتی" را به مدت 200 روز اعمال کند، در صورتی که به این نتیجه برسد که افزایش واردات موجب آسیب جدی به بخش فولاد خواهد شد.
    اتحادیه اروپا نیز تعرفه های خود را به 2.8 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) واردات ایالات متحده از جمله بوربن و دوچرخه های موتور تحویل داده است و چالش قانونی را در سازمان تجارت جهانی راه اندازی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر