فرآیند بازیابی مواد با سیستم بومی شده در حال مانیتورینگ است

عصر معدن- کارگاه بازیابی مواد در مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی به عنوان قلب گردش گاز کارخانه و پالایشگاه گاز کک است و از لحاظ جمع آوری و تصفیه گاز کک و تولید محصولات جانبی با ارزش افزوده بالا در طی فرآیندهای تصفیه گاز از جمله: قطران، گوگرد، بنزول خام، سولفات آمونیوم، اسید سولفوریک و ... دارای اهمیت می باشد.;

فرآیند بازیابی مواد با سیستم بومی شده در حال مانیتورینگ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، علی رمضانی تکنولوگ بازیابی مواد با بیان این که کنترل فرایندهای تصفیه گاز کک به دلیل وسیع بودن مساحت سایت نیاز به یک سیستم HMI جهت مانیتورینگ دایمی دارد، گفت: اگر در عملیات مکش گاز یا ارسال آب آمونیاکی به باطری های کک خللی ایجاد شود می تواند باعث آسیب و صدمات جبران ناپذیری به باطری شده و حتی منجر به انفجار و دفرمگی تجهیزات یا خرابی کلی باطری گردد.

    وی افزود: با همکاری کارشناسان زبده اتوماسیون واحد دو کک موفق شدیم سیستم مانیتورینگ و کنترل را طراحی و بومی سازی کنیم که با وجود این سیستم خطا را به صفر رسانده و در صورت پیش آمد هر گونه مشکلی سریعا اپراتور مربوطه را مطلع می کند. در این سیستم، اطلاعاتی که از طریق PLC به سیستم کنترل و مانیتورینگ HMI ارسال می شود از طریق یک اینترفیس دریافت شده، Trend شده و در اختیار پرسنل بخش قرار می گیرد.

    تکنولوگ بازیابی مواد تاکید کرد: در این سیستم اگر یک پارامتر به هر دلیل از رنج نرمال خود خارج شود ، از طریق منوهای هشدار دهنده به اپراتورها اطلاع می دهد و همچنین قابلیت کنترل و پیگیری مورد پیش آمده را فراهم می کند. از مهم  ترین مزایای این سیستم تصمیم گیری و پیگیری سریع در کسری از ثانیه است به طوری که به محض مشاهده خطای پیش آمده اپراتور سریعا متوجه ایراد می شود و با رصد کردن خطا به منشا آن نیز پی برده و بلافاصله برای  برطرف کردن ایراد اقدام می نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر