سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون یورویی در فاز نخست

احداث بندر، با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن کالا در بندر پارسیان

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از طرح احداث بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری۴۰ میلیون تن کالا در منطقه پارسیان خبر داد و گفت: در فاز نخست، ۱۷۰ میلیون یورو در این پروژه سرمایه گذاری می شود.;

احداث بندر، با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن کالا در بندر پارسیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، حسن شاهرخی افزود: این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری نهایی 40 میلیون تن کالا در آینده ای نزدیک احداث خواهد شد که پیش‌بینی و مطالعات لازم در این زمینه انجام شده است.

    وی افزود: این مهم در حالی عملیاتی می شود که زیرساخت های لازم همچون آب، برق و گاز برای این منطقه تأمین‌ شده است.

    شاهرخی با اعلام اینکه پروژه بندر پارسیان مشتمل بر 19 پست اسکله و 40 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری است، اظهار کرد: این بندر اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی و معدنی کشور است و پس از بنادر شهید رجایی، امام خمینی و چابهار، چهارمین بندر بزرگ کشور به شمار می آید.

    وی افزود: در اواخر سال 95 فاز اول این بندر مشتمل بر 4 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 9 میلیون تن به مناقصه گذاشته شد و از اوایل سال 96 احداث فاز اول بندر پارسیان در قالب قرارداد EPCF به یک شرکت بخش خصوصی به عنوان پیمانکار منتخب واگذار شد.

    سرمایه گذاری 170 میلیون یورویی در فاز نخست

    شاهرخی عنوان کرد: مبلغ برآورد اعتبار مورد نیاز اجرای فاز نخست بندر، 170 میلیون یورو تخمین زده شده است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود: فاز اول این بندر شامل یک پست اسکله فله خشک، یک پست اسکله فله مایع و دو پست اسکله عمومی است.

    وی با بیان اینکه مدت اجرای فاز اول بندر پارسیان 3 سال است که نزدیک به 9ماه از مدت مذکور گذشته است، افزود: در این فاز 1500 متر موج شکن غربی، 3.6 میلیون متر مکعب لایروبی و 32 هکتار استحصال پسکرانه و 6500 متر مربع ساختمان های اداری و جنبی ساخته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر