مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان:

جوانان ایرانی در فولاد اکسین تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کردند / جلوگیری از خروج ارز از کشور

عصر معدن- امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: تحریم ها موجب شد که ما دست به خودکفایی بزنیم و برویم به سمت تامین محصولات اولیه ای که تا کنون از خارج کشور وارد می شد و نیاز اولیه ما را در صنعت برطرف می کرد. اما اکنون در تامین مواد بیش از ۹۰ درصد از محصولات مورد نیاز بی نیاز شده ایم ‌ .;

جوانان ایرانی در فولاد اکسین تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کردند / جلوگیری از خروج ارز از کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از جنوب فردا، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفتگو با جنوب فردا ضمن اشاره به تحریم های اخیر که صنعت فولاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده بود گفت ؛ تحریم ها موجب شد که ما دست به خودکفایی بزنیم و برویم به سمت تامین محصولات اولیه ای که تا کنون از خارج کشور وارد می شد و نیاز اولیه ما را در صنعت برطرف می کرد. اما اکنون در تامین مواد بیش از 90 درصد از محصولات مورد نیاز بی نیاز شده ایم ‌ . به عنوان مثال هفته گذشته کارکنان این شرکت توانستند ورق های مخصوص لوله های 56 اینچ با عرض 4٫5 متر در گرید x70 را برای اولین بار به صورت آزمایشی تولید کنند. این نمونه ورق تا کنون از خارج کشور وارد می شد و تولید آن می تواند در خروج ارز از کشور تاثیر گذار باشد.

    مدیرعامل اکسین همچنین با اشاره به حضور فولاد اکسین در یکی از پروژه های بزرگ انتقال نفت خام افزود : درحال حاضر در پروژه خط لوله نفت لوله صادراتی گوره به جاسک در حال فعالیت هستیم که این طرح هم اکنون جزو طرح های ملی و استراتژیک برای کشور به شمار می رود.

    وی به برنامه های استراتژیک و رویکرد این شرکت اشاره کرد و افزود ؛ چشم انداز و ماموریت ما این است که بتوانیم در سال 1404 به تولید یک میلیون و 50 هزار تن ورق فولادی عریض را که ظرفیت اسمی کارخانه فولاد اکسین است دست پیدا کنیم و در تلاشیم تمرکز کنیم بر روی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور.

    مدیرعامل فولاد اکسین همچنین از آغاز فعالیت ها برای راه اندازی پروژه فولاد سازی شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد و گفت ؛ با سهامداران رایزنی های خود را انجام داده ایم و در صورت شروع این پروژه و سپس بهره برداری از آن می توانیم در تامین مواد اولیه به خود کفایی برسیم.

    امین ابراهیمی همچنین افزود : حجم زیادی از بدهی های این شرکت تسویه شده و در تلاشیم تا به زودی مقدار دیگری از بدهی های فولاد اکسین را پرداخت نماییم.

    مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در پایان : موفقیت های اخیر این شرکت را حاصل تلاش کلیه پرسنل این شرکت دانست که به صورت شبانه روزی در واحد های مختلف عملیاتی و ستادی در حال تلاش برای موفقیت این شرکت و اعتلای صنعت ایران اسلامی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر