سیستان و بلوچستان روی ریل توسعه معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان روی ریل توسعه معدنی و صنایع معدنی قرار گرفته است، از پرداخت بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با درصد سود ۷ و ۹ درصد در سال گذشته خبر داد.;

سیستان و بلوچستان روی ریل توسعه معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، داود شهرکی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سیستان و بلوچستان گفت :در سال 99 بالغ بر 340 میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره 18 با درصد سود 7 و 9 درصد در استان پرداخت گردیده است.ر

    رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: جلسات کارگروه ملی رفع موانع تولید برگزار و هفت موضوع مطرح شد که جهت واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله سیمان تیس، کاشی وشنگار و کاشی هامون مصوباتی تصویب و در حال اجراست تا این طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری برسند.

    وی گفت :با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در استان طرح‌های فرآوری در زمینه منیزیت، مس بهره‌برداری شده و در زمینه منیزیت طرح مهم فرآوری با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی آغاز شده است.
    شهرکی به طرح بزرگ فولاد در چابهار اشاره کرد و گفت: در زمینه فولاد یک شرکت جدید آغاز به کار نموده و زمین تحویل و با همکاری چند شرکت بزرگ معدنی این پروژه 10 میلیون تومانی در استان در حال احداث و اجرا می باشد .
    وی تصریح کرد :در برخی شهرستان هایی که مشکل ناحیه صنعتی وجود داشت, چهار ناحیه صنعتی مصوب و از این تعداد، زمین دو ناحیه صنعتی از جمله زرآباد تحویل شده و به زودی عملیات تامین زیرساخت‌های آن انجام می گردد.
    شهرکی ضمن اشاره به اینکه استان روی ریل توسعه معدنی و صنایع معدنی قرار گرفته افزود: 9واحد معدنی در حوزه آهن، مس، طلا و منگنز در استان در سال گذشته فعال گردیده و 140 محدوده معدنی آزاد و بالغ بر 4 هزار کیلومتر مربع فضا آزاد و به 40 شرکت معدنی واجد شرایط واگذار گردیده است.
    رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان به تکمیل اکتشافات معدنی اشاره کرد و گفت: مطالعات ژئوفیزیک هوایی انجام شده و 52 محدوده امیدبخش شناسایی و 7 شرکت معدنی در استان در حال انجام اکتشافات میدانی می‌باشند.
    وی در پایان گفت: با هدف رفع تعهد و تنظیم بازار مصوبه‌ای تصویب شد که مرزنشینانی که بدهکاری ارزی داشتند اگر 30 درصد از تعهدات خود را پرداخت نمایند، کارت آنها فعال و از سال جاری کنترل‌های لازم صورت می‌پذیرد تا مرزنشین ها در سقف قانونی اقدام به صادرات کالا نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر