شرکت ملی صنایع مس ایران امسال رکورد خواهد زد

عصر معدن- مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: امسال این شرکت به تولید ۲۳۰ هزار تن کاتد دست خواهد یافت.;

شرکت ملی صنایع مس ایران امسال رکورد خواهد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    سعدعبدی در گفت و گو با «عصرمعدن»  درباره آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار کرد: برنامه کلی که در ابتدای سال 1397 داشتیم بنابر آخرین ظرفیت و آمادگی، برنامه تولید 200 هزار تن کاتد و 280 هزار تن مس محتوی معدن تعیین شده و این درحالی است برای تولید مس محتوی معدنی پس از خروج امریکا از برجام این برنامه را به کلی تغییر دادیم و برنامه را به 215هزار تن در مرحله اول تغییر دادیم.
    وی ادامه داد: امروز نیز این نوید را می توان داد که رکورد تولید 230 هزار تن کاتد در سال جاری ثبت خواهد شد که برای اولین بار در تاریخ این شرکت است.
    به گفته عبدی، میزان تولید مس محتوی معدنی تا پایان مهر ماه بیش از 180 هزار تن بوده است. امروز نیز 190هزار تن مس محتوی معدنی تولید شده و می‌توان گفت با توجه به این رقم حدود 10درصد از برنامه جلو هستیم.
    وی افزود: همچنین در پایان مهرماه 137هزارتن کاتد تولید شده و امروز مرز 145 هزار تن را رد کرده ایم. این اعداد یعنی بیش از 11درصد برنامه تغییر یافته ای که در دستور کار قرار دارد به سرانجام رسیده است. امسال قطعا تولید مس محتوی معدنی که شاخص تولید جهانی است به بیش از 305هزار تن خواهد رسید که در عمر شرکت ملی صنایع مس ایران بی سابقه است.
    مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس در ارتباط  با تولید آند نیز بیان کرد: امسال به دلیل بکارگیری کوره فلش نیز، خوشبختانه با 33درصد جلو بودن از برنامه تا پایان مهرماه 175هزار تن و امروز بیش از 186 هزار تن آند تولید کرده ایم. بدون شک با برنامه در دستور کار امسال در مس سرچشمه به 190هزار تن و در خاتون آباد بیش از 95 هزار تن آند تولید خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر