رهاورد معدنی یک سفر

عصر معدن- افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی ازجمله کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه رفسنجان، شهرک تخصصی انرژی خورشیدی «راین» کرمان، کارخانه قطعه سازی خودرو، واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان دستاورد‌های سفر ۲ روزه وزیر صمت به استان کرمان بود.;

رهاورد معدنی یک سفر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، عباس علی آبادی در بدو ورود به کرمان از کارخانجات خودرو سازی ارگ جدید بم بازدید کرد که درنتیجه این بازدید، کارخانه پلاستیک شاپ، خط تولید رنگ رباتیک خودرو‌های برقی، کارخانه تولید باک خودرو شرکت خودرو مهر، کارخانه خط تولیدگیربکس اتوماتیک cvt افتتاح شد.

    در افتتاح این طرح‌ها علی آبادی گفت: بعضی خودرو سازان کار خوبی را شروع کردند ومهندسی را تقویت می‌کنند تا قطعات اصلی خود را بسازند.

    وزیر صمت از ساخت و طراحی خودرو ایرانی خبر داد گفت: خوشبختانه کار طراحی خودرو ایرانی با همکاری شرکت ایرانی تمام شده است و به زودی محصول خودرو ایرانی تولید می‌شود.

    وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه این سفر، مرحله نخست شهرک تخصصیِ انرژیِ خورشیدیِ راین، را افتتاح کرد. این طرح با ظرفیت تولید 400 مگاوات برق در مساحتی بالغ بر 700 هکتار آغاز بکار کرد.

    وزیر صمت همچنین با حضور در جمع فعالان اقتصادی کرمان با تاکید بر تولید و توسعه صنعت دانش بنیان از افزایش سرمایه ملی برای توسعه صنایع خبر داد و افزود: هر صنعتی که بخواهد توسعه یابد، باید ازطریق تسهیلات ارزی آنرا حمایت کرد که این موضوع یکی از اولویت‌های وزارتخانه است.

    در این سفر همچنین با راه اندازی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه رفسنجان، نخستین تجربه تولید کنسانتره از ضایعات معدنی در صنعت مس کشور عملی شد. راه اندازی این کارخانه علاوه بر حذف ِ آلودگی زیست محیطی سالانه 72 هزار تن کنسانتره مس به ارزش بیش از 100 میلیون دلار به سبد تولید کشور اضافه می‌کند. در این مجموعه، روزانه 200 تن کنسانتره با عیار بالای 22 درصد از سرباره‌های ضایعات مس تولید می‌شود.

    بهره برداری از طرح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان نیز از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در سفر به کرمان بود. این طرح قسمتی از طرح نیروگاه گازی گهران است که برق مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر را تامین می‌کند.

    به گفته مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان و مجری این طرح، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان نیز تا سال آینده به برداری خواهد رسید.

    همچنین در ادامه این سفر وزیر صمت در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات کنسانتره آهن آریا جنوب ایرانیان در زرند - جلال آباد کرمان و آغاز عملیات ساخت کارخانه کنسانتره آهن در کوهبنان حضور یافت. این کارخانه کنسانتره آهن در کوهبنان با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال، در زمینی با مساحت بیش از 37 هکتار و سرمایه‌گذاری 3200 میلیارد تومانی، قرار است در 24 ماه ساخته شود.

    افتتاح نخستین کارخانه تولید کنسانتره آهن در منطقه ساردوئیه جیرفت در جنوب کرمان برنامه پایانی سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان بود. این کارخانه با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی 120 نفر راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید سالانه 260 هزار تن کنسانتره را دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر