توقف فعالیت معادن منوط به نظر کارشناسان

عصر معدن- استاندار قزوین از بررسی وضعیت معادن شهرستان آبیک در شورای عالی معادن خبر داد و گفت: توقف فعالیت معادن یا صادر نکردن مجوز جدید اکتشاف برای معدن در این شهرستان منوط به نظر کارشناسان سازمان‌های مربوطه است.;

توقف فعالیت معادن منوط به نظر کارشناسان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، عبدالمحمد زاهدی  در پاسخ به این سئوال که به اذعان مسئولان ظرفیت معادن در پیغمبرکوه شهر آبیک پر شده، آیا معدن جدیدی فعالیت خواهد داشت، اظهار کرد: در شورای عالی معادن وضعیت معادن شهرستان آبیک بررسی می‌شود و باید نظرات کارشناسان سازمان‌های مربوطه ارائه شود تا بتوانم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

    وی افزود: اگر ابتدا به ساکن بخواهم در خصوص وضعیت معادن شهرستان آبیک اظهار نظر کنم، غیرکارشناسی و غیراصولی است و پس از اخذ نظرات کارشناسان تصمیم گیری خواهیم کرد.

    استاندار قزوین ادامه داد: اگر به عنوان استاندار بدون استفاده از نظرات کارشناسان موضوعی را تشخیص دهم و بخواهم نظر دهم و تصمیم بگیرم معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد بنابر این به نظر کارشناسان احترام خواهم گذاشت.

    زاهدی اضافه کرد: در تصمیمات ممکن است اشتباه کنیم اما باید تصمیماتی بگیریم که برای آینده خسارت‌بار نباشد.

    وی خاطرنشان کرد: در خصوص سیل اخیر در استان قزوین از نظرات مدیران کل استان استفاده کردم و سپس تصمیم لازم گرفته شد و مشخص کردیم کجا آب منتقل شود، کدام بند باز یا تخریب شود.

    تدبیر برای زهکش پایین‌دست الله‌آباد با نظر کارشناسان

    استاندار قزوین در خصوص زهکش احداثی توسط جهاد کشاورزی در پایین‌دست دشت الله‌آباد شهرستان آبیک هم توضیح داد: در گذشته به دلیل شور بودن اراضی دشت، شاید این تصمیم درست بوده باشد ولی شاید در درازمدت درست نباشد.

    زاهدی افزود: در حال حاضر در زمینه تعیین تکلیف زهکش نمی‌توانم نظر قطعی بدهم و باز هم باید از نظرات کارشناسان در این زمینه مطلع شوم تا تدبیری در این زمینه و خروج ذخایر آبی از دشت الله‌آباد به این زهکش اندیشیده شود.

    وی ادامه داد: در خصوص آسیب زدن یا مفید بودن زهکش احداث شده در جوار دشت الله‌آباد، کارشناسان حتما باید نظر دهند و پس از آن، تصمیم‌گیری لازم انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر