هفته آینده صورت می گیرد:

رونمایی از نقشه راه معدن توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت

عصر معدن- عضو کارگروه معدن مجلس شورای اسلامی از اعلام نقشه راه معدن توسط محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته آینده خبر داد.;

رونمایی از نقشه راه معدن توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲:۰۰

    علی اسدی کرم در گفت و گو با «عصر معدن»، و با اشاره به نقشه راه معدن کشور، اظهار کرد: اقدامات مربوط به نقشه راه معدن از سوی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده و قرار است این نقشه هفته آینده از سوی محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شود. درواقع این نقش هفته آینده رونمایی خواهد شد.
    وی در ادامه با اشاره به مهمترین اقدام عملیاتی در این نقشه راه، بیان کرد: در این نقشه ما به بخش معدن نگاهی جدی داشته ایم تا بتواند اشتغالزایی به همراه داشته باشد. یکی از مشکلات ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن است که چندان در زمینه توسعه بخش معدن کار نکرده ایم.
    اسدی کرم تصریح کرد: به عبارتی دیگر با توجه به اینکه بخش های اکتشاف و توسعه نیازمند هزینه های سنگینی هستند، بخش خصوصی تمایل چندانی برای ورود به آن ندارد. به همین دلیل باید از بخش دولتی کمک گرفت اما پس از پیروزی انقلاب اکتشاف و توسعه را رها کرده و تنها به اکتشافات گذشته بسنده کردیم.
    به گفته وی، در نقشه راه معدن و در این زمینه، مجموعه درآمدهای معدنی که به نوعی به دولت مرتبط هستند مانند حقوق دولتی و سایر مبالغی که از سوی معادن به خزانه کشور وارد می شود که به بخش معدن بازنمی گشت را تغییر داده و گفته ایم باید این مبالغ ردیف مخصوص به خود در بخش معدن را دارا باشند.
    عضو کارگروه معدن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما این پول را که از بخش معدن به خزانه کشور می آید را به سمت معادن، اکتشاف و... سوق داده ایم.
    اسدی کرم همچنین تصریح کرد: بنده خود در این راستا ماده 43 برنامه ششم توسعه را به حوزه معدن آورده و این ماده توانست موافقت شورای نگهبان را دریافت کند.
    وی افزود: به اعتقاد بنده اگر 60درصد از برنامه را اجرایی کنیم شاهد خروج معادن از رکود بوده که اشتغال زایی خوبی به همراه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر