بزرگترین پروژه فولادی پس از انقلاب اسلامی در زرند افتتاح شد

عصر معدن- مجتمع فولاد زرند ایرانیان به عنوان بزرگترین پروژه فولادی پس از انقلاب اسلامی، امروز (سه شنبه) در آستانه عید مبعث با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی در این شهرستان به بهره برداری رسید.;

بزرگترین پروژه فولادی پس از انقلاب اسلامی در زرند افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، رییس هیات مدیره میدکو، در این آیین ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک آغاز بهره برداری از این پروژه بزرگ که به نام امیرالمومنین علی (ع) افزود: امروز یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعتی کشور را در شهر زرند استان کرمان اجرا شد.

    مجید قاسمی اظهار داشت: این هدیه اقتصادی را به ملت ایران و  به همه مسئولان استان کرمان، شهرستان زرند، و مسئولان بخش خصوصی، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کردند، تقدیم می کنیم .

    وی افزود: از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد تشکر می کنم زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی توانست این پروژه بزرگ را به نتیجه برساند.

    مدیرعامل میدکو نیز در این آیین، ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و تبریک ایام مبعث، از گروه مالی پاسارگاد و تلاش تمامی کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند، تشکر و قدردانی کرد.

    علی اصغر پورمند افزود: امیدواریم بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

    مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این مراسم گفت: امروز، روز بزرگی است زیرا بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب در ایران، به بهره برداری رسید.

    ماشالله سهراب نژاد افزود: این پروژه در سال 92 و در شرایط تحریم آغاز شد و طی هفت سال با ایستادگی‌، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه ، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان کرمان وشهرستان زرند به نتیجه رسید.

    وی تصریح کرد: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید 1/7 میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواهد داشت.

    مدیرعامل شرکت فولادزرند ایرانیان افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال آباد آغاز می شود، با تولید چهار میلیون تن کنسانتره، 2.5 میلیون تن گندله ، یک میلیون و 200هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه تولید 1.7 میلیون تنی فولاد کامل می شود.

    سهراب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از 6 هزار و 500 جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل 10 میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، 310 هزار مترمکعب بتن ریزی، 135 هزار تن تجهیزات، 800 هزار قطر اینچ پایپینگ و 2530 کیلومتر کابل کشی بود.

    وی گفت: در تمام این سال ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده اند لذا قدردان این بزرگواران هستم.

    در پایان این مراسم، امام جمعه و نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از تلاش های میدکو و زیسکو در اجرای این پروژه، اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی شهرستان قدردانی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر