وزیر صنعت، معدن و تجارت

از فردا ۲۰۰محدوده امیدبخش معدنی واگذار می‌شود

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری ۲۰۰محدود امیدبخش معدنی از فردا به بخش خصوصی خبرداد و گفت:تلاش داریم از حقوق دولتی برای توسعه معادن استفاده کنیم و ریسک سرمایه گذاری دراین حوزه را کاهش دهیم.;

از فردا ۲۰۰محدوده امیدبخش معدنی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در مجمع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: جذب مشارکت بخش خصوصی در تولید محصولات معدنی و حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در فعالیت های اکتشافی به اقبال بستگی نداشت بلکه مدیریت است. 

    وزیر صنعت افزود: ایران در زمینه اکتشاف وضعیت خوبی دارد و در مساله فولاد مکران که در سال ٩٥راه اندازی شد و توسعه یافت، نیز بسیار مهم است که نشان می دهد رقم قابل توجهی سرمایه گذاری شده است. 

    وی تصریح کرد: در حوزه معدنی معمولا رشد ارزش افزوده اندک است ولی در صنایع معدنی ارزش افزوده بالاتر است و باید گفت صنایع معدنی پیشتاز اقتصاد مقاومتی هستند.

    وی با بیان اینکه دولت در سازمان های توسعه ای همچون ایمیدرو بدنبال سودآوری نیست،  ادامه داد: توجه خوبی به افزایش بهره وری شده و دارایی های ایمیدرو افزایش یافته است.

    شریعتمداری ادامه داد: نقشه راه مناسبی برای توسعه معادن و صنایع معدنی تدوین و ابلاغ شده که براساس آن 200 محدوده امیدبخش جدید را اعلام کردیم که این علاوه بر 400  محدوده امیدبخشی بود که قبلا اعلام کردیم بر این اساس از فردا این 200 محدوده را اعلام می کنیم که بخش خصوصی می تواند آنها را انتخاب کرده و بر روی آن کار کند و این محدوده ها آزاد می شوند.

    شریعتمداری گفت: صادرات معدنی کشور افزایش یافته است و این موضوع می تواند سلطه برخی کشورها را کاهش دهد. ما حتما در تولید ده تن طلا رکوردشکنی خواهیم کرد و در سنگ آهن نیز رکورد جدیدی ثبت خواهیم کرد.

    وی افزود: ٩٦۰۰میلیارد تومان طرح در سال گذشته عمل شده که امیدواریم امسال به 11 هزار میلیارد تومان برسیم.

    شریعتمداری با بیان اینکه تلاش داریم تا از حقوق دولتی معادن در توسعه معادن استفاده کنیم، گفت: ریسک سرمایه گذاران را در حوزه معدن و صنایع معدنی کاهش خواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر