قوانین جدید استخراج معادن در افریقای جنوبی

عصر معدن- شورای مواد معدنی آفریقای جنوبی از منشور جدید استخراج معادن حمایت می‌کند.;

قوانین جدید استخراج معادن در افریقای جنوبی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، شورای مواد معدنی آفریقای جنوبی گفته‌است که از اکثر منشور معدن‌کاری جدید کشور حمایت می‌کند، اما هدف از دیدار این شورا با وزیر منابع معدنی، بحث در مورد عناصر خاص است.
    این شورا نماینده منافع شرکت‌های معدن‌کاری خصوصی در آفریقای جنوبی است و به دنبال شفاف‌سازی در مورد مفاهیم قوانین منشور سازمان ملل متحد خواهد بود.
    مقررات BEE از زمان تاسیس آن در سال 2004 ، یکی از ویژگی‌های منشور بوده‌است. آخرین نسخه که ماه گذشته توسط دولت تصویب شد تصریح می‌کند که شرکت‌هایی که با مقررات BEE در گذشته پیروی کرده‌اند ملزم به پیروی از آن‌ها در آینده نخواهند بود مگر اینکه حقوق مالکیت آن‌ها فروخته شود و یا نیاز به تجدید نظر داشته باشد.
    در عمل، این امر امنیت بیشتری را نسبت به نسخه‌های قبلی منشور به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. تحت این منشور جدید، 26 درصد از شرکت‌های موجود باید تحت مالکیت سهام داران سیاه پوست باشند که برای دارندگان حق استخراج معدن جدید به 30 درصد افزایش پیدا می‌کنند.
    با این حال، در بیانیه‌ای، شورای مواد معدنی گفت: نگران کاربرد محدود " پیامدهای ادامه معاملات گذشته در اختیار " BEE " است و قصد دارد تا در مورد منشور با وزیر منابع معدنی در این باره  بحث و تبادل نظر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر