وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توانمندی کنسرسیوم معدن "جانجا" سبب تسریع در اجرای طرح می شود

تأکید فاطمی‌امین به واگذاری ۴۰ درصد سهام معدن مس و طلای جانجا به مردم

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کنسرسیوم برنده مزایده معدن «جانجا» به لحاظ مالی و فنی توانمند است، گفت: این توانمندی باعث تسریع در اجرای پروژه و بهره‌برداری از معدن خواهد شد.;

توانمندی کنسرسیوم معدن "جانجا" سبب تسریع در اجرای طرح می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین در جلسه با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و مدیران عامل شرکت‌های کنسرسیوم برنده مزایده که با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: کنسرسیوم برنده مزایده باید 40 درصد سهام این معدن را به مردم واگذار کند تا توزیع ثروت محقق شود و مردم منطقه از این معدن سود ببرند.

    تقدیر استاندار سیستان و بلوچستان از نگاه ویژه وزیر صمت به این استان
    استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی از نگاه ویژه وزیر صمت به استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ورود بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی به این استان باعث تبدیل منابع به ثروت و توزیع متناسب سرمایه می‌شود.
    حسین مدرس خیابانی بیان اینکه باید شرکت سرمایه گذاری برای واگذاری 40 درصد سهام به مردم تشکیل شود، گفت: همچنین کنسرسیوم برنده مزایده در خط انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری و مشارکت کند.

    علاقمندی بخش خصوصی به فعالیت در معدن «جانجا» در پی اقدامات اکتشافی ایمپاسکو
    معدن مس و طلای جانجا که در شهرستان نیمروز واقع شده و از معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود، با ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل خواهد شد. این معدن پیشتر در اختیار ایمپاسکو بوده است که این شرکت 80 هزار متر حفاری در این محدوده با بیش از 200 میلیارد تومان ارزش حفاری در معدن «جانجا» انجام داده است و همین رقم سبب علاقمندی بخش خصوصی برای فعالیت در این معدن شده است.
    در راستای فعالسازی معدن فراخوان جذب سرمایه گذار با هدف تولید سالانه 130 هزار تن کنسانتره مس و محصولات جانبی انجام شد، 15 شرکت/ کنسرسیوم در این مزایده شرکت کردند که سه شرکت/کنسرسیوم با توجه به ارزش سرمایه گذاری، اهلیت مالی و فنی حائز صلاحیت شده بودند که از میان آنها کنسرسیوم برنده انتخاب شد.
    اکنون کنسرسیومی ‌به هدایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (شامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر، چادرملو، گل‌گهر، تجلی، گهرزمین) برنده مزایده معدن مس «جانجا» در سیستان و بلوچستان شده است.
    برای فعال سازی معدن «جانجا» قرارداد 25 ساله امضا می‌شود، سال دوم تا پنجم (حداکثر تا انتهای 1405) احداث و راه اندازی پروژه خواهد بود و بهره‌برداری از معدن تا حداکثر ابتدای 1406 پیش بینی شده است.

    استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی سیستان و بلوچستان در معدن«جانجا»
    همچنین مدل استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مردمی سیستان و بلوچستان برای سهامدار کردن مردم در این معدن نیز ارائه می شود. معدن «جانجا» با شروع پروژه تا 1500 نفر اشتغال مستقیم و تا 6 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت.

    تقدیر نمایندگان سیستان و بلوچستان از اقدام وزارت صمت برای فعال سازی معدن «جانجا»
    در این جلسه نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس همچنین از وزارت صمت برای فعالسازی معدن «جانجا» از طریق برگزاری مزایده و واگذاری 40 درصدی سهام معدن به مردم منطقه تقدیر و تشکر کردند.
    شایان ذکر است که ایمیدرو در چهار پهنه و سه محدوده معدنی(پروانه اکتشاف و گواهی کشف) به مساحت 70 هزار کیلومتر مربع در حال فعالیت اکتشافی در سیستان و بلوچستان است.
    همچنین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)نیز در 5 پهنه با 21 هزار کیلومتر مربع در حال انجام فعالیت اکتشافی در این استان است که 92 درصد پهنه ها آزاد سازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر