تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند در برابر ابهامات اقتصادی، نزدیک به بالاترین حد خود در شش سال اخیر ماند.;

تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 14662 دلار و 50 سنت ایستاد. این فلز اوایل معاملات تا رکورد 1474 دلار و 81 سنت پیش رفته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1475 دلار و 30 سنت رسید.

    جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: این موضوع مطرح شده که چین از ارز خود به عنوان ابزاری در جنگ تجاری با آمریکا استفاده خواهد کرد.

    استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده بود که دولت دریافته که پکن در حال دستکاری ارزش یوان است و واشنگتن با صندوق بین المللی پول برای مقابله با مزیت رقابتی غیرمنصفانه ای که چین با اقدامات اخیرش ایجاد کرده است، همکاری می کند.

    چین پس از تصمیم واشنگتن برای وضع تعرفه 10 درصدی روی واردات 300 میلیارد دلار کالای چینی و تشدید اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، اجازه داد برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته نرخ برابری یوان در برابر دلار آمریکا به پایین هفت یوان سقوط کند.

    شاخص دلار در معاملات روز جاری به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرد و بازده اوراق خزانه آمریکا با بزرگترین کاهش در 14 ماه گذشته روبرو شد.

    بر اساس گزارش رویترز، تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، بازارهای مالی را ملتهب کرده و سرمایه گذاران را به سوی داراییهای امن هدایت کرده است.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.53 درصد رشد کرد و به 835.16 تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا است.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده 1441 تا 1449 دلار سقوط کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 16 دلار و 41 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 854 دلار و 99 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، در 1433 دلار و 42 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر