ادعای مقام مسئول افغان:

پاکستانی‌ها معادن طلای هلمند را استخراج می‌کنند

عصر معدن- رییس شورای استانی هلمند تاکید دارد پاکستانی ها معادن طلای این منطقه را استخراج می کنند، موضوعی که طالبان آن را تکذیب کرد.;

پاکستانی‌ها معادن طلای هلمند را استخراج می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، طالبان بر بخش‌هایی از شهرستان «گرمسیر» هلمند و شهرستان های «خانشین» و«دیشو» این استان تسلط دارند.
    «عطاالله افغان»، رئیس شورای ولایتی هلمند می‌گوید پاکستانی‌ها به صورت خودسرانه و مداوم، در کوه روخام و به ویژه در نزدیکی منطقه رباط بلوچستان از حوالی شهرستان های دیشو و خانشین این استان طلا استخراج و از طریق هوا و زمین از ایالت بلوچستان به مراکز خود قاچاق می‌کنند.
    « این یک مساله جدید نیست؛ اما استخراج و قاچاق طلا در چند ماه گذشته در این شهرستانها، شدت گرفته است.»
    به نوشته رسانه های محلی، «نجیب‌ بلوچ»، فرماندار پیشین خانشین و از بزرگان این شهرستان می‌گوید که مهندسان پاکستانی معدن طلا را به شکل مداوم استخراج می‌کنند.
    در همین پیوند، «محمدیاسین خان»، استاندار هلمند می‌گوید، چندی پیش سه طرح را برای ریاست‌جمهوری ارسال کرده که با پذیرفتن هرکدام از این طرح‌ها، معادنی که در نزدیک مرز دیورند قرار دارند محافظت خواهند شد.
    استاندار هلمند تاکید دارد که ، چشم به راه پاسخ رئیس‌ جمهور است.
    «قاری ‌یوسف احمدی»، از سخنگویان طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها استخراج و قاچاق غیرقانونی معادن را در شهرستانهای هلمند رد کرده و گفته است، به هیچ پاکستانی اجازه استخراج و قاچاق معدن طلا داده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر