با حضور رییس جمهور در مجتمع فولاد خراسان انجام شد؛

تکمیل زنجیره تولید محصول فولاد خراسان از معدن تا محصول نهایی

عصر معدن- با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع فولاد خراسان و افتتاح واحد گندله‌سازی، زنجیره تولید محصول در این مجتمع عظیم از معدن تا محصول نهایی تکمیل شد و به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.;

تکمیل زنجیره تولید محصول فولاد خراسان از معدن تا محصول نهایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع با توضیحات دست‌اندرکاران مجتمع فولاد خراسان از جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات این کارخانه مطلع شد.

    با افتتاح این واحد ، مجتمع فولاد خراسان اولین شرکت فولادی کشور خواهد بود که از زنجیره کامل تولید فولاد به طور کامل از مرحله سنگ آهن تا محصول نهایی در استان محل استقرار برخوردار خواهد بود.

    این واحد ظرفیت تولید 2,5 میلیون تن گندله در سال را خواهد داشت که بخشی از آن به تولید 1,6 میلیون تن آهن اسفنجی، 1,4 میلیون تن شمش فولادی و 640 هزار تن محصول نهایی یعنی میلگرد اختصاص پیدا می‌کند.

    ایجاد واحد گندله سازی با ظرفیت 2,5 میلیون تن که قابل افزایش تا 3,4 میلیون تن در سال است، با استفاده حداکثری از توان مهندسی و ساخت داخل برای اولین بار در کشور و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

    واحد گندله‌سازی مجتمع فولاد خراسان با سرمایه بالغ بر 500 میلیارد تومان احداث شده و حداقل 500 شغل مستقیم و صدها فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر