وزارت صنعت آمار داد؛

فاصله ۳۰ میلیون تنی ظرفیت تولید کنسانتره و گندله با چشم‌انداز ۱۴۰۴

عصر معدن- جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت در ارتباط با زنجیره فولاد در افق ۱۴۰۴ گویای آن است که در زمینه ظرفیت کنسانتره و گندله سنگ آهن در شرایط کنونی تا چشم انداز، فاصله حدود ۳۰ میلیون تنی وجود دارد.;

فاصله ۳۰ میلیون تنی ظرفیت تولید کنسانتره و گندله با چشم‌انداز ۱۴۰۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، تعداد 26 واحد فعال اکنون در زمینه کنسانتره سنگ آهن در کشور فعالیت دارند که ظرفیت واحد های فعال 58.3 میلیون تن است، ظرفیت طرح های قابل تحقق در این بخش 22.8 میلیون تن و ظرفیت طرح های محتمل 9.2 میلیون تن است.

    همچنین ظرفیت طرح های راکد و نامشخص 21.3 میلیون تن برآورد شده و در مجموع واحدهای فعال و طرح های قابل تحقق و محتمل 90.5 میلیون تن قید شده است.

    پیش بینی ظرفیت تا سال 1399 رقم 62 میلیون تن ثبت شده است که بدینترتیب فاصله 27.5 میلیون تن تا افق چشم انداز را نشان می دهد.

    مقدار نیاز براساس برنامه 1404 و دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد (شمش) بالغ بر 80 میلیون تن پیش بینی شده است.

    براساس جداول مورد بررسی، مازاد تا افق 1404 با محاسبه واحد های فعال و طرح های قابل تحقق و محتمل در زمینه کنسانتره سنگ اهن 10.5 میلیون تن برآورد شده است.

    تعداد 13 واحد فعال گندله   

    شمار واحدهای فعال گندله سنگ آهن برابر آمار وزارت صنعت اکنون به 13 واحد بالغ می شود که ظرفیت 47.6 میلیون تنی دارند و ظرفیت طرح های قابل تحقق 25.9 میلیون تن ثبت شده است.

    طرح های محتمل 16.5 میلیون تن و طرح های راکد هم 27.5 میلیون تن ظرفیت دارند.

    مجموع واحد های فعال و طرح های قابل تحقق و محتمل 90 میلیون تن و پیش بینی ظرفیت تا سال 99 در این بررسی 62 میلیون تن ثبت شده و براساس سند چشم انداز 1404 میزان نیاز 76 میلیون تن برآورد شده است.

    علاوه براین میزان کمبود گندله سنگ آهن تا افق چشم انداز براساس واحد های فعال و طرح های قابل تحقق و محتمل 14 میلیون تن ثبت شده است.

    به گزارش ایرنا، براساس سند چشم انداز قرار است ظرفیت فولاد سازی کشور از میزان 36 میلیون تن کنونی به 55 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر