بی اعتنایی چین به تعرفه های امریکا

عصر معدن- واردات چینی ها به بنادر آمریکا در بحبوحه تهدید تعرفه به اوج خود رسید.;

بی اعتنایی چین به تعرفه های امریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، واردات چینی به بندرهای ایالات متحده بیشتر از ماه ژوئن پیش بینی شده  و این نشان می دهد برخی از خرده فروشان سفارشات خود را از یک جنگ تجاری تشدید کردند که تهدیدی به افزایش هزینه‌های تولید روز افزون محصولات مصرفی است.

    Ben Hackett، موسس شرکت مشاوره دریایی بین‌المللی Hackett Associates می‌گوید: خرده فروشان از جمله شرکت Walmart Inc و  Amazon.com   به دلیل تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحمیل تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای چینی و جهش در واردات از کشور، احتمالا به دلیل خرید پیش دستانه در پیش‌بینی تعرفه‌ها با عدم اطمینان مواجه خواهیم شد.

    او گفت: "این یک ضربه است که کاملا طبیعی نیست."
    Gene Seroka, مدیر اجرایی بندر لس‌آنجلس، شلوغ‌ترین بندر کانتینری ایالات ‌متحده و مرکز شماره یک برای تجارت اقیانوس با چین  گفت: حجم کانتینرها از چین به همه بنادر آمریکا در ماه ژوئن از یک سال قبل از کاهش 6.9 درصد در ماه مه و 3.9 درصد در ماه آوریل افزایش داشته‌ است.

    چین در روز جمعه گفت که صادرات روز جمعه به طور غیر منتظره‌ای در ماه ژوئن افزایش یافت. مقامات پیش از این گفته بودند که صادرکنندگان چینی محموله‌های بار را به آمریکا ارسال کرده‌اند تا از تعرفه‌های مورد انتظار پیشی بگیرند.

    ترامپ قول داده‌است توافقنامه های تجارت جهانی ایالات‌متحده را دوباره راه‌اندازی کند که شامل تهدید برای تحمیل تعرفه‌های بیشتر از 500 میلیارد دلار کالای چینی است. خرده فروشان نیز که سفارش کالاهای عمومی به یک سال قبل را می‌دهند، می‌توانند هزینه‌های اضافی را با افزایش قیمت‌ها یا پیدا کردن تامین کنندگان جدید در کشورهایی که مشمول مالیات واردات نیستند، جبران کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر