در صورت اعمال تعرفه جدید از سوی ترامپ

چین در مذاکرات تجاری واشگنتن شرکت نمی‌کند

عصر معدن- همزمان با مهیا شدن دولت آمریکا برای اجرای دوره جدید تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، یک نشریه پرتیراژ چینی هشدار داد چین در جنگ تجاری فزاینده با آمریکا به بازی دفاعی بسنده نخواهد کرد.;

چین در مذاکرات تجاری واشگنتن شرکت نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات چینی نوشت: اگر دولت ترامپ تعرفه‌های جدید رویه واردات کالاهای چینی را اجرا کند ممکن است مقامات چینی حاضر به شرکت در مذاکرات تجاری پیشنهادی با واشنگتن در اواخر ماه جاری نشوند. این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام مشاوره بلندپایه نوشت: چین در حالی که اسلحه به سمت سرش نشانه رفته است،مذاکره نخواهد کرد.
    آمریکا و چین در یک جنگ تجاری که بازارهای مالی جهان را در چند ماه گذشته متلاطم کرده است، تاکنون روی واردات کالاهای یکدیگر به ارزش 50 میلیارد دلار تعرفه وضع کرده‌اند.
    وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته مقامات چینی بلند پایه از جمله لیو هی، معاون نخست وزیر این کشور را برای گفت و گو درباره اختلافات تجاری دعوت کرد اما بدبینی بالایی در میان ناظران تجاری هر دو طرف در خصوص چشم انداز دستیابی به توافق وجود دارد.
    یک مقام دولتی بلندپایه در تعطیلات پایان هفته به رویترز گفت: ترامپ احتمالاً دوره جدید تعرفه‌ها را تا روز دوشنبه اعلام خواهد کرد.
    روزنامه خلق حزب کمونیست چین در سرمقاله ای در روز دوشنبه نوشت: اینکه آمریکا تلاش کند تنش‌های تجاری را تشدید کند تا در میز مذاکره منافع بیشتری کسب کند موضوع جدیدی نیست اما ما به ضدحمله‌های زیباتری دست می‌زنیم و به افزایش تالمی که آمریکا حس می‌کند ادامه می‌دهیم.
    لو جی‌وی، وزیر دارایی سابق چین در کنفرانسی در پکن اظهار کرد علاوه بر تعرفه‌های تلافی‌جویانه، چین می‌تواند صادرات کالاها مواد خام و قطعات مورد نیاز زنجیره تامین تولید آمریکا را محدود کند.
    وی رئیس شورای ملی صندوق تامین اجتماعی است.
    فردی که در این رویداد شرکت داشت و از تفکرات کاخ سفید آگاه بود، به رویترز گفت: چنین اقدامی احتمالا باعث تلافی شدید از سوی واشنگتن خواهد شد که محدودیت‌های خود برای صادرات فناوری های کلیدی به چین را مورد بررسی قرار داده است.
    ترامپ از چین خواسته است کسری تجاری 375 میلیارد دلاری خود با آمریکا را کاهش داده و سیاست‌های مربوط به کسب فناوری‌های آمریکایی و مالکیت معنوی را بهبود بخشیده و رایانه‌های مربوط به صنایع فناوری پیشرفته را حذف کند.

    وعده‌های مکرر چی برای اصلاح آنچه که منتقدان یکی از محدودترین بازارهای جهان در میان اقتصادهای بزرگ می‌بینند، در سال‌های اخیر باعث ناامیدی گروه‌های تجاری خارجی شده است.
    ترامپ اعلام کرده دیگر به چین اجازه نخواهد داد در تجارت از آمریکا بهره برداری کند. با این حال مخالفت با تعرفه‌های بالا در هفته‌های اخیر در حلقه‌های تجاری آمریکایی افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر