صادقی نیارکی در نشست تخصصی پایش صنایع کل کشور:

رصد مستمر وضعیت ۴۴ کالای منتخب صنعتی و معدنی

تحلیل وضعیت زنجیره های صنعتی به تفکیک برش استانی

عصر معدن- نشست تخصصی پایش تولیدات صنعتی و معدنی با حضور معاونان و مدیران کل وزارت صمت با هدف رصد مستمر وضعیت صنایع کشور برگزار شد.;

رصد مستمر وضعیت ۴۴ کالای منتخب صنعتی و معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، معاون امور صنایع وزارت صمت در جریان این نشست با نگاهی به وضعیت 44 کالای منتخب صنعتی و معدنی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس کشور ضروری است صیانت از تولید با رویکرد نظارت مستمر بر فرآیند تولید صنایع استراتژیک در دستور کار قرار گیرد.

    مهدی صادقی نیارکی پایش وضعیت تولید، صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی در بازه زمانی کوتاه مدت یکی از برنامه های مهم وزارت صمت در سال جاری اعلام کرد و افزود: مکانیزمی با همکاری معاونت طرح وبرنامه، سازمان توسعه تجارت و معاونت امور معدنی برای رصد وضعیت 44 کالای منتخب صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است و مقررشد وضعیت هر زنجیره با رویکرد تامین مواد اولیه، افزایش ظرفیت تولید مورد بررسی قرار گیرد.

    به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت تحلیل وضعیت صادرات محصولات نهایی منتخب نیز در سلسله نشست های پایش تولید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    صادقی نیارکی تحلیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز کالاهای منتخب را از دیگر رویکردهای این نشست تخصصی برشمرد و افزود: همه استان ها با همکاری تشکل های تخصصی و صنایع سراسر کشور با اعلام آمار تولید در واکاوی وضعیت صنعت کشور کمک خواهند کرد.

    وی هدف از برگزاری این نشست تخصصی را پیش بینی دورنمایی از صنعت عنوان کرد و پیشنهاد داد: وضعیت تولید صنایع منتخب هر استان نیز در باره زمانی مشخص مورد تحلیل وبررسی قرار بگیرد.

    معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان تاکید کرد: با احصاء برش استانی و بررسی زنجیره های صنعتی در هر برش می توان ترسیم واقعی از وضعیت صنایع کشور بدست آورد وبراساس داده های واقعی چالش های پیش روی شرایط تولید را مرتفع کرد.

    گفتنی است در این نشست تخصصی پیشنهادات معاونان وزیر صنعت جهت نحوه احصاء وپردازش اطلاعات صنعتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مدل مشخصی جهت رصد مستمر وضعیت صنایع کشور به تایید اعضا رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر