مدیرعامل چادرملو:

از عرضه سنگ آهن در بورس کالا استقبال می کنیم

توسعه صنعت با همدلی زنجیره تولید فولاد

عصر معدن- ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو با مثبت ارزیابی کردن آغاز عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا گفت: ورود سنگ آهن به بورس کالا اقدام مثبتی برای این صنعت است که البته با رعایت ملاحظاتی این رویداد به نفع همه خواهد بود. در این زمینه یا باید به شرکت های معدنی اجازه داده شود تا محصولات شان را همسو با نرخ های جهانی بفروشند و یا امکانی فراهم شود تا تنها واحدهای تولیدکننده امکان خرید سنگ آهن از بورس را داشته باشند که با در نظر گرفتن این دو مورد، بدون شک اتفاقی مبارک از طریق بورس کالا رقم می خورد.;

از عرضه سنگ آهن در بورس کالا استقبال می کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، تقی زاده اظهار داشت: با عرضه سنگ آهن در بورس کالا موافق هستم که در این زمینه باید دو موضوع مورد توجه قرار گیرد. در این حوزه یا باید به شرکت های معدنی اجازه داد که محصول خود را با نرخ های جهانی در بازار بفروشند تا قادر به خرید سنگ با نرخ های جهانی از بازار باشند یا اینکه شرایطی فراهم شود که تنها واحدهای تولیدکننده قادر به خرید سنگ آهن از بورس باشند.

    مدیرعامل چادرملو ضمن تاکید بر این نکته که در شرایط فعلی با صادرات سنگ آهن خام، کنسانتره و گندله مخالف هستم، گفت: البته باید در نظر بگیریم که ارزان فروشی در داخل عامل رغبت شرکت ها برای صادرات است و اگر به وسیله سازوکار بورس کالا این رویکرد تغییر کند، روند صادرات مواد خام نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

    لزوم توافق و همدلی میان تولیدکنندگان

    وی با تاکید بر این نکته که سنگ آهن در بازار داخلی به میزان قابل توجهی کمتر از قیمت بازارهای صادراتی فروخته می شود، افزود: طبق اعلام کارشناسان و مسئولان، با روی کار آمدن واحدهای فولادی، ذخایر سنگ آهن کشور تنها جوابگوی نیاز 10 تا 12 سال صنعت فولاد خواهد بود و صلاح نیست اکنون سنگ خام را صادر کرده و در آینده به واردکننده سنگ آهن تبدیل شویم. بنابراین سنگ آهنی ها و فولادی ها باید بر سر قیمت سنگ آهن توافق کنند و بهتر است این نرخ در محدوده نرخ های جهانی و حداکثر 20 درصد زیر قیمت های جهانی باشد.

    اهمیت اکتشاف ذخایر سنگ آهن

    مدیرعامل چادرملو توجه ویژه به امر اکتشافات را موضوعی ضروری خواند و گفت: کمبود سنگ آهن با راه اندازی واحدهای در دست اجرا مشهودتر خواهد بود و اکتشاف تنها راهکار رهایی از این چالش است. تردید ندارم که در کویر مرکزی ایران و سایر نقاط کشور ذخایر مطلوبی از سنگ آهن نهفته است و لازمه آن اکتشافات است.

    گفتنی است ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به تازگی در نشست مدیران فولادی و معدنی کشور با رییس سازمان بورس از آمادگی این شرکت برای عرضه 500 هزار تن سنگ آهن به منظور تامین نیاز واحدهای فولادی به ویژه ذوب آهن به صورت حراج باز در بورس کالا خبر داده بود. به گفته تقی زاده، ذخایر خوبی در حال اکتشاف داریم و این خبر را به محض اطلاعات بیشتر در اختیار سهامداران خود قرار خواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر