مدیر فولادسازی فولاد هرمزگان مطرح کرد:

فولادهرمزگان هم راستا با نهضت ساخت داخل در حرکت است

عصر معدن- مدیرفولاد سازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان گفت: فولادهرمزگان همگام وهم راستا با نهضت ساخت داخل با تدوین استراتژی توسعه بومی سازی و حمایت از تولیدات کیفی داخلی در دو بخش بومی سازی قطعات یدکی و موادمصرفی و نسوز در تلاش جهت حفظ تولید، اشتغال زایی، خود کفایی در صنعت فولاد است.;

فولادهرمزگان هم راستا با نهضت ساخت داخل در حرکت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    احسان رسولی در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: این شرکت در فرآیند مدیریت استراتژیک در مضمون تامین اقتصادی و پایدار نسبت به تعریف هدف استراتژیک توسعه بومی سازی و حمایت از تولیدات کیفی داخلی اقدام کرده است.

    وی ادامه داد: تعیین هدف دستیبابی به 45 قطعه بومی سازی شده و 4 اشکال ویژه نسوز ازجمله فعالیت‌هایی است که فولادهرمزگان در راستای بومی‌سازی و استفاده از توان داخلی در برنامه خود قرار داده است. در سال گذشته نیز 35عدد قطعه یدکی و 14قلم از اقلام مواد مصرفی و نسوز بومی‌سازی شد.

    رسولی گفت: این شرکت با تشکیل جلسات ماهیانه و منظم میزان پیشرفت اهداف خود را مورد پایش و بررسی مداوم قرار می‌دهد و با تعریف اقدام‌های اصلاحی مناسب در قالب پروژه‌های بهبود مستمر در تلاش جهت تحقق اهداف استراتژیک خود است.

    به گفته وی، این شرکت با اعتقاد به اینکه بومی سازی در زمینه مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و ماشین آلاتی که مصرف عمومی در صنایع کشور دارند منجر به رشد پایدار، ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی و ارتقا دانش فنی و کاربردی در کشور می شود.

    مدیرفولاد سازی وریخته گری مداوم فولاد هرمزگان اظهار کرد: حضور فعال و پر رنگ فولاد هرمزگان در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید و اعزام تیم‌های مدیریتی و کارشناسی درجهت شناسایی توانمندی های شرکت‌های سازنده ایرانی و ساخت داخل کردن قطعات و تجهیزات مورد نیاز است.

    رسولی ادامه داد: این شرکت  معتقد است نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید ، فرصت بسیار مناسبی برای گردهمایی شرکت‌ها و تولیدکنندگان مختلف است در این صورت می توانند نیازها و توانایی های خود را با هم به اشتراک بگذارند. در بسیاری از استان های کشور در زمینه بومی سازی قطعات تجهیزات و ماشین آلات اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما اطلاعات آنها در دسترس همگان قرار ندارد.

    وی افزود: از این نمایشگاه می توان فرصت بسیار مناسبی برای رد و بدل کردن اطلاعات استفاده نمود. و شرکت ها نیز می توانند با توجه به نیازمندی های خود با دستاورد سایر فعالان صنعت آشنا شوند.

    رسولی گفت: در فولاد هرمزگان نیز دپارتمان بومی سازی تشکیل شده است که وظیفه این بخش شناسایی مسیرهای مختلف برای تامین قطعات، تجهیزات و ماشین آلات وارداتی است تا بتوان در داخل کشور اقدام به تولید آن کرد. در فولاد هرمزگان دفاتر فنی بازوی بومی‌سازی هستنند از این رو در زمینه بومی‌سازی قطعات یدکی، ماشین آلات و اقلام نسوز و مواد مصرفی در این شرکت اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در معرض نمایش سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان قرار می گیرد.

    وی افزود: دفاتر فنی با بررسی توانمندی و ارزیابی دانش فنی و زیر ساخت های تکنولوژیکی تولیدکنندگان داخلی و شناسایی نیازها و اولویت های فولاد هرمزگان اقلام مورد نظر جهت بومی سازی که به صورت وارداتی و در برخی موارد انحصاری تامین می گردد انتخاب و مراحل تولید وبه صورت پروژه مشترک با هماهنگی بین تولید کننده و فولاد هرمزگان انجام می شود. همچنین این تعاملات با تامین کنندگان و صنعتگران داخلی دوطرفه بوده و این فرصت جهت تولیدکنندگان داخلی نیز فراهم است که با توجه به توانمندی خود، پیشنهادات خویش را در خصوص بومی سازی مواد مصرفی و نسوز ارائه کنند.

    به گفته رسولی، این شرکت بر این باور است که توسعه توانمندی تامین‌کنندگان داخلی همواره به عنوان یکی از رسالت‌های اجتماعی فولادهرمزگان بوده و با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال یکی از مسیرهای دستیابی به توسعه پایدار، تلاش در جهت بومی سازی حداکثری با توجه به منابع موجود و نیازمندی‌های بازار و مصرف است. در حال حاضر نیز که تحریم‌های اقتصادی شرایط دشواری جهت تولید در کشور بوجود آورده است بومی سازی از جمله راهکارهای مقابله و گذر از این شرایط است که  باید با اتکا به تجارت مثبت بدست آمده با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.

    وی گفت: امیدواریم به رغم تمام سختی‌های پیش رو بتوان از تحریم‌ها عبور کنیم . فولادهرمزگان تلاش می کند تا با تولیدات کیفی و توسعه سبد محصولات خود و تولید گریدهای آلیاژی و ویژه بخشی از نیاز داخل کشور که در حال حاضر وارد می شود را تحت پوشش خود قرار دهد و با صادرات پایدار زمینه ارز آوری در کشور را بوجود آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر