عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران به «عصر معدن» گفت:

برای شرکت های خارجی کارگر نباشیم

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: درصورتی که شرکت های فولادی به سمت تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر در حرکت نباشند، به زودی با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد.;

برای شرکت های خارجی کارگر نباشیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    احمد خوروش در گفت وگو با «عصر معدن» درباره کمبود نقدینگی در شرکت های فولادی برای سال 97، اظهار کرد: بنده پیش تر نیز بیان کرده بودم که تمام واحدهای فولادی اگر به سمت تولیدات صادرات محور در حرکت نباشند، در آینده بسیار نزدیک با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.
    وی افزود: باید وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع بالا دستی و صنایع تولید کننده محصول نهایی حمایت کند. زیرا این محصول نهایی است که می تواند در بازار نقش پیدا کند. اگر محصول نهایی به صادرات اختصاص داده شود، کارگران بیشتری مشغول بکار می شوند و از سویی دیگر محصول نهایی با استاندارد و برند بهتری به بازار عرضه می شود.
    عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران، ادامه داد: در حال حاضر تمام واحدهای تولید فولاد مرتب با عدم وجود مواد اولیه مواجه می شوند. علت این موضوع به نبود نقدینگی بالا در شرکت ها باز می گردد که می تواند در نهایت برای واحد تولیدی مشکلاتی فراوان بانکی ایجاد کرده و یا به عنوان مثال تا یک سال دیگر فعالیت این واحد را متوقف کند.
    خوروش تصریح کرد: باید در صنایع فولادی به این موضوع توجه داشت که محصول نهایی با ارزش افزوده بسیار بالاتر را صادرات شود. تا زمانی که برای بازار های خارجی و شرکت های دیگری فضای کار کارگری ایجاد کنیم که مواد خام اولیه ما خریداری کرده در آن کشور تبدیل به محصول نهایی کنند، نمی توانیم به بازارهای هدف و اصلی ورود داشته باشیم.
    به گفته عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران، ما زمانی می توانیم به بازارهای هدف دنیا وارد شویم که محصول نهایی و قابل مصرف را عرضه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر