لزوم حذف واسطه ها بین تولید کننده و مصرف کننده واقعی

عصر معدن- استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و فلزات مشهد گفت: ریل یکی از ضرورت ها و نیازهای جدی کشور است که تاکنون از طریق واردات تامین می شده و با یاری خداوند متعال ریل ملی با همت ،تلاش و پشتکار فولادمردان ذوب آهن اصفهان در کشورمان تولید می شود و انشاءا... از واردات آن بی نیاز خواهیم شد.;

لزوم حذف واسطه ها بین تولید کننده و مصرف کننده واقعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» علیرضا رشیدیان یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور را وجود فاصله بین تولید و مصرف‌کننده واقعی برشمرد و گفت‌: باید همه تلاش خود را برای کاهش این فاصله و نزدیک کردن تولید به بازار و حذف واسطه‌ها انجام دهیم.

    علیرضا رشیدیان افزود: هر چه فاصله بین تولید و مصرف‌کننده واقعی کاهش یابد، هم تولید کننده و هم مصرف‌کننده سود بیشتری خواهند برد.
    وی با بیان اینکه شوکی که نوسان قیمت دلار در ماه‌های اخیر به بازار اقتصادی کشور وارد کرد واقعی نبود، اظهار کرد: متاسفانه تحولات ارزی در به‌هم‌ریختگی شرایط اقتصادی تاثیر داشت و امروز برای رسیدن به شرایط تعادلی مناسب، نیازمند همکاری تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان هستیم.

    استاندار خراسان رضوی افزود: دولت برای آنکه بتواند این شوک را خنثی و زمینه ایجاد ثبات اقتصادی را فراهم کند، در تلاش است که مداخله خود را با بخش خصوصی همگام و هماهنگ کند.

    رشیدیان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه صنعت و معدن را در شرایط اقتصادی موجود، نشان‌دهنده زنده و پویا بودن اقتصاد دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ویژه در بخش فولاد که به عنوان یک صنعت مادر و زیربنایی برای کل حوزه صنعتی و بخش‌های عمرانی نقش دارد، بسیار مهم است.

    وی با اشاره به شرکت 6۰ تولید‌کننده مطرح در این نمایشگاه، آن را فرصت بسیار مغتنمی برای فعالان این عرصه دانست و بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای تبادل اطلاعات بین تولید‌کنندگان در حوزه‌های مختلف اعم از خودرو‌سازی، صنایع فولاد و انرژی است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بالا به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

    استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به دستاوردهای جدید صنایع در کاهش مصرف آب به خصوص در تولید کنسانتره تاکید نمود: تبادلات در این زمینه باید افزایش یابد و این تعامل و ارتباطات مسلماً به نفع تولیدکنندگان داخلی ماست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر