آمریکا برای فشار به چین قرارداد تجاری با هند امضا می‌کند

عصر معدن- آمریکا در بحبوحه جنگ تجاری طولانی‌مدت با چین قراردادی تجاری با هند امضا می‌کند.;

آمریکا برای فشار به چین قرارداد تجاری با هند امضا می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، آمریکا و هند تا پایان ماه جاری میلادی به یک قرارداد تجاری محدود می رسند. رهبران این دو کشور در کنار هم در رویدادی تحت عنوان «احوالپرسی با مودی» در هوستون ظاهر شدند.

    طبق گفته منابع، قرارداد مورد بحث با هند برخی عوارض بر تولیدات آمریکا را کاهش می دهد و معاملات ترجیحی برای برخی صادرات هند به آمریکا را باز می گرداند.

    این قرارداد بین واشنگتن و دهلی نو در بحبوحه جنگ تجاری طولانی‌مدت ترامپ با چین امضا می شود. همچنین انتظار می رود رئیس جمهور آمریکا  در همین هفته قراردادی هم با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امضا کند که طی آن عوارض کشاورزی ژاپن پایین می آید.

    ترامپ از شرکای برتر تجاری خود می خواهد قراردادهای تجاری بهتری داشته باشند و قراردادهای قبلی را مقصر از دست رفتن میلیون‌ها شغل تولیدی در آمریکا می داند.

    وی بارها به نرخ بسیار بالای عوارض هند اعتراض کرده و این کشور را پادشاه عوارض می نامد.

    هند در ماه ژوئن، پس از این که دولت ترامپ امتیازات ویژه تجاری این کشور را لغو کرد، عوارض بر 28 محصول آمریکایی را افزایش داد. لغو این امتیازات بیش از 5 میلیارد دلار صادرات هند به آمریکا را تحت تاثیر قرار داد.

    هند بیشتر سنگ های گرانبها، دارو، ماشین آلات ، سوخت های معدنی و خودرو به آمریکا صادر می کند. عوارض بر گردوی آمریکا تا 120 درصد افزایش یافته درحالیکه عوارض بر نخود و برخی انواع عدس تا 70 درصد بالا رفته است.

    علاوه بر افزایش عوارض ، تجارت بین این دو کشور هم رو به افزایش است و سال گذشته به 142.1 میلیارد دلار رسید. طبق آمار رسمی آمریکا، مازاد تجاری هند برابر با 24.2 میلیارد دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر