تولید بیش از ۳۵ میلیون تن فولاد خام و محصولات فولادی از ابتدای سال تاکنون

عصر معدن- بررسی عملکرد واحد‌ها و بنگاه‌ها در ۳۳ محصول منتخب صنعتی و معدنی کشور از ابتدای امسال تا پایان آذر رشد تولید ۲۰ محصول و افت تولید ۱۲ محصول را درمقایسه با ۹ ماهه پارسال نشان می‌دهد.;

تولید بیش از ۳۵ میلیون تن فولاد خام و محصولات فولادی از ابتدای سال تاکنون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، شرکت‌ها و کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان آذر 35 میلیون و 372 هزار تن فولاد خام و محصولات فولادی تولید کردند.

    بر این اساس، بررسی آمار‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در 9 ماهه امسال 20 میلیون و 845 هزار تن فولاد خام در کشور تولید شد که درمقایسه با مدت مشابه پارسال افت 2 درصدی داشته است.

    همچنین در این مدت 14 میلیون و 527 هزار تن انواع محصولات فولادی در کشور تولید شد که حاکی از کاهش 23 درصدی است.

    در این مدت تولید کاتد مس نیز با افت پنج درصدی به 216 هزار تن، تولید آلومینا بدون تغییر به 175 هزار تن و تولید کنسانتره زغال‌سنگ با رشد 20 درصدی به یک میلیون و 300 هزار تن رسید.

    تا پایان آذر 48 میلیون و 362 هزار تن سیمان در کارخانجات داخلی تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال افت ناچیز یک درصدی نشان می‌دهد.

    در این مدت 332 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک (افت سه درصدی)، یک میلیون و 283 هزار تن شیشه جام (رشد 27 درصدی)، 566 هزار تن ظروف شیشه‌ای (رشد سه درصدی)، 46 هزار تن ظروف چینی (رشد یک درصدی) و 72 هزار تن چینی بهداشتی (افت سه درصدی) در کشور تولید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر