طی نیمه نخست ۱۴۰۱

صادرات فولادی‌ها کم شد

عصر معدن- طبق آمار، طی شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر شش میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای همه مقاطع، محصولات و شمش و آهن اسفنجی کاهشی رقم خورده است؛ این در حالیست که تا اردیبهشت ماه نیز روندی صعودی داشت، اما پس از آن روندی نزولی طی کرده است.;

صادرات فولادی‌ها کم شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی شش ماهه نخست امسال یک میلیون و 259 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و 313 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته و کمترین میزان افت صادرات فولادی‌ها را به خود اختصاص داده است.

    پس از آن صادرات محصولات فولادی نیز 12 درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته کاهش یافته و از یک میلیون و 620 هزار تن صادرات در نیمه نخست 1400 به یک میلیون و 423 هزار تن در مجموع شش ماهه 1401 رسیده است.

    ظرف شش ماه ابتدایی امسال، دو میلیون و 937 هزار تن شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شد که به نسبت سه میلیون و 495 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال 1400، کاهش 16 درصدی را تجربه کرده است. 

    در مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی نیز در شش ماهه نخست  امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ است. کل مقاطع تخت فولادی صادر شده در مدت مذکور سال جاری با کاهش 47 درصدی نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته به 164 هزار تن رسیده است. طی شش ماه نخست سال گذشته در مجموع 307 هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده بود.

    در نهایت بیشترین افت صادرات فولادی‌ها مختص آهن اسفنجی است که 54 درصد کاهش یافته، در حالی که تا اردیبهشت ماه صادرات آن صفر بوده و این در حالیست که تا رشد 200 درصدی صادرات هم در نیمه نخست سال گذشته رقم خورده بود، اما میزان صادرات آهن اسفنجی در سال جاری کمتر می‌شود.

    طی شش ماهه 1401 در مجموع 312 هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که 54 درصد کمتر از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است. در نیمه نخست سال گذشته 673 هزار تن از این محصول معدنی صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر