غریب پور در حاشیه نمایشگاه:

نمایشگاه ایران متافو، حاکی از اثرپذیری پایین تحریم ها بر بخش معدن و صنایع معدنی است/ اجرای طرح های تحقیقاتی، دو برابر شده است

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: نمایشگاه ایران متافو، حاکی از اثرپذیری پایین تحریم ها بر بخش معدن و صنایع معدنی است.;

نمایشگاه ایران متافو، حاکی از اثرپذیری پایین تحریم ها بر بخش معدن و صنایع معدنی است/ اجرای طرح های تحقیقاتی، دو برابر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور  در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالورژی (ایران متافو)، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استقبال 85 شرکت خارجی در این نمایشگاه، حاکی از این است که در نمایشگاه های آینده، این شرکت ها حضور چشمگیری خواهند داشت.

    وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه منجر به شناسایی بازار و معرفی صاحبان فناوری ها به واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت حضور برای شرکت های دانش بنیان و دریافت نیازهای صنعت می شود.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به دانش داخلی و بومی سازی های صورت گرفته در بخش معدن و صنایع معدنی، این بخش در برابر تحریم ها کمتر آسیب دیده است. به گفته وی، در نمایشگاه ایران متافو نیز این توانمندی ها به نمایش گذاشته شده است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در صنعت فولاد، از نظر دانش فنی رشد مطلوبی داشته ایم. در این میان، فناوری پِرد در تولید آهن اسفنجی از جمله این توانمندی هاست.

    وی ادامه داد: هر گردهمایی که موجب تعامل صاحبان تکنولوژی و صاحبان صنعت شود، موجب ارتقای این بخش خواهد شد.

    قراردادهایی برای بومی سازی

    غریب پور با اشاره به اینکه ایمیدرو امسال با دانشگاه های معتبر کشور و جهاد دانشگاهی قراردادهایی برای بومی سازی منعقد کرده است، اعلام کرد: در نیمه نخست امسال، 18 طرح تحقیقاتی که 2 برابر سال گذشته بوده، اجرایی کرده است.

    وی ادامه داد: موسسه یونیدرو (مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) جشنواره اینوماین را با هدف گسترش ایده های ارزش آفرین برگزار می کند. وی ادامه داد: همکاری با دانشگاه ها، برای توسعه فعالیت های استارتاپی بخش دیگری از همکاری ها است.

    رشد در زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به روند فعالیت ها در رنجیره معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: طی سال جاری، در همه بخش های زنجیره معدن و صنایع معدنی از اکتشاف، استخراج و فرآوری رشد داشته ایم.

    وی افزود: در بخش فولاد تا پایان امسال به تولید 28 میلیون تن می رسیم. همچنین صادرات 6 ماهه این صنعت نیز به بیش از 6 میلیون تن رسید.

    غریب پور اذعان داشت: روند استخراج و تولید سنگ آهن در کشور صعودی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر