کاهش قیمت طلا همزمان با گرانی دلار

عصر معدن- قیمت طلا روز چهارشنبه که رشد ارزش دلار آمریکا، تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.;

کاهش قیمت طلا همزمان با گرانی دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری 0.5 درصد کاهش یافت و به 1216.50 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.55 درصد کاهش، به 1218.6 دلار رسید. این فلز ارزشمند حدود 2.4 درصد در اکتبر رشد کرده که بزرگترین رشد ماهانه از ژانویه تاکنون است.

    بر اساس گزارش اینوستینگ، آمار اقتصادی مثبت آمریکا در هفته جاری روی بازارهای سهام جهانی و ارزش دلار تاثیر مثبتی گذاشت و رشد آنها را هدایت کرد. دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.5 درصد بالاتر معامله شد.

    شاخص دلار آمریکا با 0.5 درصد رشد، به 96.82 واحد رسید و در بالاترین حد 10 هفته اخیر ایستاد. قوی‌تر شدن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

    در این بین، بر اساس گزارش رویترز، شرکت کنندگان در کنفرانس سالانه انجمن بازار طلای لندن پیش‌بینی کردند قیمت هر اونس طلا تا اکتبر سال آینده به 1532 دلار افزایش خواهد یافت. نمایندگان حاضر در این نشست همچنین قیمت بالاتری را برای نقره، پلاتین و پالادیوم پیش‌بینی کردند.

    هر اونس طلا ماه‌های دشواری را پشت سر گذاشته و تحت تاثیر رشد ارزش دلار و ادامه افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، از رکورد 1366.07 دلار در ژانویه به 1159.96 دلار در اوت سقوط کرد. اما از آن زمان بهبود یافت و تحت تاثیر نوسانات بازارهای سهام جهانی، به حدود 1222 دلار رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، 14.34 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.04 درصد افزایش، به 1077.93 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 834.02 دلار رسید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر