سرقینی:

معدن و صنایع معدنی نیاز به مواد اولیه خارجی ندارد

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت:اثر پذیری معدن و صنایع معدنی از تحریم ها کم است و معدن و صنایع معدنی نیازی به مواد اولیه خارجی ندارد.;

معدن و صنایع معدنی نیاز به مواد اولیه خارجی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایرنا، جعفر سرقینی در نشست تعامل و هم اندیشی مدیران ارشد این وزارتخانه با مدیران ستادی و استانی اظهار داشت: معدن و صنایع معدنی به دلیل سرمایه گذاری هایی که شده و توسعه قابل توجه در سال های گذشته تاثیرپذیری کمتری از تحریم ها داشتند.
    سرقینی افزود: امروز در تولید فولاد 2،5 برابر، سیمان 2 برابر، کاشی سه برابر نیاز کشور تولید می شود که این موضوع به رونق تولید کمک می کند.
    وی خاطرنشان کرد: سازمان های استانی باید توجه بیشتری به صنایعی مانند فولاد که از صنایع سنگین و راهبردی است، داشته باشند، زیرا تعطیلی هر واحد فولادی بیکاری چندین هزار نفر را در پی دارد.

    تشکیل کمیته های تامین مواد اولیه در استان ها
    براساس این گزارش، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان ها باید کمیته های تامین مواد اولیه تشکیل دهند، گفت: تشکیل کارگروه های رفع موانع تولید با حضور استانداران از الزامات است.
    وی ضمن تاکید بر اینکه تامین مواد اولیه باید در اولین اولویت قرار گیرد، افزود: مواد واسطه ای بخش تولید، اجزا و قطعات مورد نیاز تولید، تامین کالاهای مصرفی با دوام بالای 40 درصد از اولویت های امسال محسوب می شود.

    تعمیق ساخت داخل
    همچنین سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت هم در این نشست اصلی ترین محور برنامه های امسال را توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل دانست و گفت: اصلی ترین اقدام این وزارتخانه فعال سازی واحدهای تولیدی در چارچوب رونق تولید است.
    وی اضافه کرد: سرمایه گذاری های جدید را نباید خیلی توسعه داد، بلکه سرمایه های موجود را می توان توسعه داد و راه اندازی واحدهای راکد زیر مجموعه این برنامه قرار می گیرد.
    زرندی ضمن تاکید بر اینکه صنایع نساجی و لوازم خانگی از برنامه های مورد توجه ویژه در سال 98 محسوب می شوند، گفت : پروژه صنایع دریایی، بحث حمل و نقل ریلی و عمومی و بازسازی صنوف تولیدی در سال 98 مورد توجه است.
    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کل صادرات سال 97، 44 میلیارد دلار بود که 23 میلیارد دلار آن مربوط به 15 کشور همسایه است‌ و از این مقدار نزدیک به 9 میلیارد هم مربوط به عراق بود به همین دلیل تمام توان وزارتخانه را برای ارتباط با 15 کشور همسایه باید اختصاص داد.

    سامانه شهرک های صنعتی، الکترونیکی و یکپارچه
    محسن صالحی نیا، مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در نشست یاد شده، از الکترونیکی و یکپارچه شدن سیستم واگذاری زمین، محاسبه قیمت در شهرک های صنعتی استان ها تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
    وی افزود: افزایش قیمت خدمات و زمین در شهرک های صنعتی کمتر از نرخ سال های گذشته است و قیمت ها در زمینه ارائه خدمات برای شهرک ها افزایش یافته که بر اساس فرمول سال های گذشته باید به اندازه نرخ تورم این هزینه ها را برای واحدها افزایش داد.
    بررسی راهکاری های رونق تولید، یافتن راه حل برای مشکلات موجود تولید و تجارت و ایجاد هماهنگی میان مدیران ستادی و استانی از اهداف این نشست بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر